Jump to content

Båten i opplagg, forsegle luftinntak og eksos ?

Haba

Recommended Posts

:diving::diving:

Hei !

Båten står i vinteropplagg, motor er konservert som seg bør, men noe ser visst ut til å mangle.

Har fått det råd å forsegle med plastfolie motorens luftinnsug og eksosutblåsning. Dette for å unngå sirkulasjon av rå og stadig frisk luft som i verste fall skal kunne skape rustbelegg på ventiler etc.

Har dette noe for seg i virkelighetens verden ? Skulle gjerne hatt noen synspunkter på dette.

Kan bli noe plundrete å få til skikkelig og tett, og tenk hvis jeg glemmer å fjerne det før start.

hilsen

Haba

:diving:  :diving:

Hei !

Båten står i vinteropplagg, motor er konservert som seg bør, men noe ser visst ut til å mangle.

Har fått det råd å forsegle med plastfolie motorens luftinnsug og eksosutblåsning. Dette for å unngå sirkulasjon av rå og stadig frisk luft som i verste fall skal kunne skape rustbelegg på ventiler etc.

Har dette noe for seg i virkelighetens verden ? Skulle gjerne hatt noen synspunkter på dette.

Kan bli noe plundrete å få til skikkelig og tett, og tenk hvis jeg glemmer å fjerne det før start.

hilsen

Haba

Dette synes jeg høres litt rart ut, hvis innsug og eksos tettes igjen, så vil det jo holde på fuktigheten. Det påstås jo at metall ikke ruster så lenge det ikke får tilgang på oksygen, men jeg tror ikke det vil ha noe for seg i dette tilfelle. Ser bare i båten min hvor rått det blir nå om vinteren når alt er stengt igjen. Jeg har latt alle luker stå åpne slik at det er god gjennomtrekk og det er mye tørrere i båten nå enn når det er stengt igjen.

Jeg tror det er bedre med lufting, men det er nok ikke så dumt å spraye litt crc eller tilsvarende i innsug på motor. Evt. rust på ventiler tror jeg ikke er noe problem, det er jo fortsatt olje inn i motoren, og jeg betviler sterkt at det kan bli rust av betydning i sylindrene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...