Jump to content

Windy rydder opp og fornyer seg


haugi

Recommended Posts

Lekkre linjer på både 31 og 26, men det er helt tydlig at her er det spart på ting som koster penger. Er ikke så sikker på at det er riktig vei å gå for Windy.

Det er fortsatt dyre båter og da blir det fort feil når en fjerner eksklusive detaljer og satser på enkle og billige løsninger. :confused::cryin:

Windy er nok på sparebluss, bilder fra utstillingen på Holmen Fjordhotell. De to første bildene er fra et par år siden og det siste er fra i år:

 

holmen_fjordhotell_2010_007.jpg

 

 

holmen_fjordhotell_2010_010.jpg

 

baatmessa_i_sandvika__windy_paa_holmen_f

Link to post
Share on other sites

Lekkre linjer på både 31 og 26, men det er helt tydlig at her er det spart på ting som koster penger. Er ikke så sikker på at det er riktig vei å gå for Windy.

Det er fortsatt dyre båter og da blir det fort feil når en fjerner eksklusive detaljer og satser på enkle og billige løsninger.

 

Mener du at de har skult for mye på produsent(er) midt i tjukkeste bayern?? :pray::eek:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Nei jeg vil ikke gå så langt.......de har etter min mening mistet det de hadde av linjer og utfører etter min mening et håndværk som ikke er i klasse med det Windy gjør.

Windy har fortsatt fine linjer og fantastiske sjøegenskaper. Kvaliteten på det som er gjort er det ikke noe feil med, men så var det det lille ekstra da...Detaljene!!!!

De elegante løsningene som gir godfølelsen......Windy har vært så flinke til å sette prikken over ien. Den prikker er etter min mening borte på de tre siste modellene. 40 Maestro, 31 Zonda og 26 Kharma.

Link to post
Share on other sites

:drink::drink: Det var godt og høre.. jeg trodde jammen de hadde blitt tatt av rema spøkelset jeg nå :puke:

 

Ja da forstår jeg hva du mener.. den lille prikken over I en som man ofte selv leter etter når man grubler og tenker over hva som skal til i skuta :flag:

 

Jeg har selv fått meg et nytt prosjekt hjemme nå som jeg tenkte jeg skulle skule litt til windya nye 27 for inspirasjon.. Nei det er ikke windy... men... time will show kanskje det blir en prosjektråd i vinter.. men bare kanskje... tiden strekker liksom ikke til når man er småbarnsfar hehe :saint:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Windy gjør vel det de må og bør gjøre, og som mange andre produsenter også gjør: Fokuserer på og utvikler flere mindre båter, og smalner produktspekteret betraktelig. Samtidig kan det se ut som de største modellene forsvinner - i hvert fall inntil videre?. Ny 31 har fått kjempeomtale i båtpressen - helt nytt skrog og helt ny båt. Ny 26 har kommet veldig stille selv om den omtales som verdenspremiere på Holmen. Er det ikke en 25 med litt nydesign over vannlinjen? (var ikke ombord). 40 Maestro har fått bra mottakelse, men jeg synes det blir W 32/37 i forstørret format uten at det bringer noe mer enn størrelse. Det gjelder i enda større grad 44 og oppover.

 

Windy sa de hadde et par nye modeller i ermet - jeg håper det kommer noe innovativt her. De færreste om noen (Nordwest?) matcher Windy i kvalitet og sjøegenskaper, men gamle gode båter er ikke evig unge. Så jeg håper det kommer flere og spennende nyheter. Gode gamle 32/37/42 er nok over og ut i nær framtid?

Redigert av KOB (see edit history)

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Motorboats monthly skrev at nye 31 nesten hadde nordwest kvalitetpå motorinnstallasjonen :wink:

 

Windy har bomma strategisk og vært stormannsgale. De nye båtene over 40 fot tillfører ikke mye i markedet. Det er klokt at de nå går tilbake til det de kan, båter mellom 25 og 40 fot.

 

26 har 25 skroget, med ny badeplatform og cockpit

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Windy 31 Zonda har som første båt derfra vacuumstøpt alle langsgående avstivninger. Dette gir et vanvittig stivt skrog med lavere vekt. Testsjåføren sier også at denne båten er rå i sjøen. Synes personlig at båten er tøff, men litt liten. Windy 44 har 3 lukkbare soverom. Det må være greit. 40 Maestro har endelig gitt windy et stort bad, med dusjkabinett. Det har vært savnet i 37Grand Mistral.Volumet i Maestro er ganske mye større en 37GM. Windy 26 Kharma har fått nytt dekk. Der er mange justeringer foretatt, selv om ikke det er så lett å se ved første øyekast. Men hoved tingene er større plattform og bredere cocpit.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...