haugi Startet 5.September.2011 Del på Facebook Startet 5.September.2011 Leser i Båtliv at Windy rydder på loftet og fornyer seg i tiden framover. Må si den nye 26 foteren virkelig er en lekker sak, og sikkert av like god kvalitet som resten av båtene deres. http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=1080052&cat=5867 Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 5.September.2011 Del på Facebook Svart 5.September.2011 Lekkre linjer på både 31 og 26, men det er helt tydlig at her er det spart på ting som koster penger. Er ikke så sikker på at det er riktig vei å gå for Windy. Det er fortsatt dyre båter og da blir det fort feil når en fjerner eksklusive detaljer og satser på enkle og billige løsninger. Windy er nok på sparebluss, bilder fra utstillingen på Holmen Fjordhotell. De to første bildene er fra et par år siden og det siste er fra i år: Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 5.September.2011 Del på Facebook Svart 5.September.2011 Lekkre linjer på både 31 og 26, men det er helt tydlig at her er det spart på ting som koster penger. Er ikke så sikker på at det er riktig vei å gå for Windy. Det er fortsatt dyre båter og da blir det fort feil når en fjerner eksklusive detaljer og satser på enkle og billige løsninger. Mener du at de har skult for mye på produsent(er) midt i tjukkeste bayern?? Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Finn Erik Svart 5.September.2011 Del på Facebook Svart 5.September.2011 Nei jeg vil ikke gå så langt.......de har etter min mening mistet det de hadde av linjer og utfører etter min mening et håndværk som ikke er i klasse med det Windy gjør. Windy har fortsatt fine linjer og fantastiske sjøegenskaper. Kvaliteten på det som er gjort er det ikke noe feil med, men så var det det lille ekstra da...Detaljene!!!! De elegante løsningene som gir godfølelsen......Windy har vært så flinke til å sette prikken over ien. Den prikker er etter min mening borte på de tre siste modellene. 40 Maestro, 31 Zonda og 26 Kharma. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 5.September.2011 Del på Facebook Svart 5.September.2011 Det var godt og høre.. jeg trodde jammen de hadde blitt tatt av rema spøkelset jeg nå Ja da forstår jeg hva du mener.. den lille prikken over I en som man ofte selv leter etter når man grubler og tenker over hva som skal til i skuta Jeg har selv fått meg et nytt prosjekt hjemme nå som jeg tenkte jeg skulle skule litt til windya nye 27 for inspirasjon.. Nei det er ikke windy... men... time will show kanskje det blir en prosjektråd i vinter.. men bare kanskje... tiden strekker liksom ikke til når man er småbarnsfar hehe Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Tom Rør Svart 5.September.2011 Del på Facebook Svart 5.September.2011 Mener du at de har skult for mye på produsent(er) midt i tjukkeste bayern?? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 6.September.2011 Del på Facebook Svart 6.September.2011 Mener du at de har skult for mye på produsent(er) midt i tjukkeste bayern?? Nei så smarte er de ikke;) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Finn Erik Svart 6.September.2011 Del på Facebook Svart 6.September.2011 Biter ikke på den gitt...... Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 6.September.2011 Del på Facebook Svart 6.September.2011 (redigert) Windy gjør vel det de må og bør gjøre, og som mange andre produsenter også gjør: Fokuserer på og utvikler flere mindre båter, og smalner produktspekteret betraktelig. Samtidig kan det se ut som de største modellene forsvinner - i hvert fall inntil videre?. Ny 31 har fått kjempeomtale i båtpressen - helt nytt skrog og helt ny båt. Ny 26 har kommet veldig stille selv om den omtales som verdenspremiere på Holmen. Er det ikke en 25 med litt nydesign over vannlinjen? (var ikke ombord). 40 Maestro har fått bra mottakelse, men jeg synes det blir W 32/37 i forstørret format uten at det bringer noe mer enn størrelse. Det gjelder i enda større grad 44 og oppover. Windy sa de hadde et par nye modeller i ermet - jeg håper det kommer noe innovativt her. De færreste om noen (Nordwest?) matcher Windy i kvalitet og sjøegenskaper, men gamle gode båter er ikke evig unge. Så jeg håper det kommer flere og spennende nyheter. Gode gamle 32/37/42 er nok over og ut i nær framtid? Redigert 6.September.2011 av KOB (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Bitteliten Svart 6.September.2011 Del på Facebook Svart 6.September.2011 (redigert) Motorboats monthly skrev at nye 31 nesten hadde nordwest kvalitetpå motorinnstallasjonen Windy har bomma strategisk og vært stormannsgale. De nye båtene over 40 fot tillfører ikke mye i markedet. Det er klokt at de nå går tilbake til det de kan, båter mellom 25 og 40 fot. 26 har 25 skroget, med ny badeplatform og cockpit Redigert 6.September.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 7.September.2011 Del på Facebook Svart 7.September.2011 Windy 31 Zonda har som første båt derfra vacuumstøpt alle langsgående avstivninger. Dette gir et vanvittig stivt skrog med lavere vekt. Testsjåføren sier også at denne båten er rå i sjøen. Synes personlig at båten er tøff, men litt liten. Windy 44 har 3 lukkbare soverom. Det må være greit. 40 Maestro har endelig gitt windy et stort bad, med dusjkabinett. Det har vært savnet i 37Grand Mistral.Volumet i Maestro er ganske mye større en 37GM. Windy 26 Kharma har fått nytt dekk. Der er mange justeringer foretatt, selv om ikke det er så lett å se ved første øyekast. Men hoved tingene er større plattform og bredere cocpit. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.