margarus Startet 5.September.2011 Link til dette innlegget Startet 5.September.2011 hei :) i sjømann22 min så sitter det en Marna mb10 med Dynastarter. jeg har vende bryter og 2 batterier. ett 70ah vanlig syre batteri til forbruk og ett optima redtop start. jeg monterte en eber D1l 12v diesel varmer her om dagen og den starta rett så det var og fungerte hele den dagen. men siden den var ny i båten så ble det noen start og stop og litt testing. skulle ned i båten i dag men fikk ikke start på den. skrudde på og så starta vifta i 2 sek så sank turtallet og gløde relet tikket. leste bruks anvisning og ble enig med den at siden jeg måler 9-10 V på batteriet i det den skal til og starte og gløde så stopper den. det må da være nedre volt grense som slår inn. jeg må rett og slett ha mer strøm i båten skal jeg få brukt denne varmeren. da jeg har ikke landstrøm der jeg ligger heller. dyna starteren har nåkk med og holde liv i start batteriet tror jeg. finnes det noen bilder eller tegninger av mb10 med ekstra dynamo? isåfall kommer jeg til og hente en dynamo på hoggeren fra bil. tips til hvilken jeg burde hente? vil jo ha en som er så liten så mulig. jeg har ikke noe valg når det gjelder motorkasse. den må jeg bygge opp litt i det hjørne dynamoen kommer opp isåfall.den passer jo så klart best der dynaen allerede står. noen som har noe bilder av egen innstallasjon eller tips her? Sitér dette innlegget Link to post
margarus Svart 5.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2011 Sitér dette innlegget Link to post
båtfersk Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 fant du ut av dette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.