Jump to content

Noen her som kan forklare bemanningsregler (inkl. ansvarsområde)


OliverX

Recommended Posts

Hei

 

Går nå på vgs, Maritime Fag. Vi har fått en del oppgaver som skal løses innen førstkommende onsdag, men denne her har jeg ikke funnet svar på. Har spurt både en skipper og en chief maskinist, men vi kom ingen vei :confused::headbang:

 

.Forklar bemanningsreglane (ta og med ansvarsområde) for:

a.Eit fraktefartøy i kystfart

b.Ein fiskebåt

c.Eit supplyfartøy

d.Eit tankfartøy i utanriks fart

 

Er det noen som kan hjelpe ? :flag:

Link to post
Share on other sites

Kravene til bemanning finner du i § 15 i Lov om skipssikkerhet(Skipssikkerhetsloven) og nærmere konkretisert for norske passasjer- og lasteskip i Forskrift om bemanning av norske skip(bemanningsforsriften 2009). Kanskje bemanningsforskriften gir deg svar på deler av oppgaven din? Jeg må likevel ærlig innrømme at jeg ikke helt forstår hva det spørres om i din oppgave. Spørsmålet kunne nok vært bedre utformet for å si det forsiktig.

 

Jeg vet ikke om det eksisterer en egen bemanningsforskrift for fiske- og fangstfartøy, men har søkt etter en slik på lovdata.no uten resultat. Fiske- og fangstfartøy ser ikke ut til å være omfattet av bemanningsforskriften fra 2009 om man studerer § 1 om virkeområde og § 2 om definisjoner.

 

Link til skipssikkerhetsloven:

 

Lov om skipssikkerhet (skipssikkerhetsloven)

 

 

Link til bemanningsforskriften fra 2009:

 

Forskrift om bemanning av norske skip (bemanningsforskriften 2009)

 

Merk deg særlig § 8 som sier noe om hvilke kriterier som skal legges til grunn for redereriet når det skal sende inn forslag om sikkerhetsbemanning.

Link to post
Share on other sites

Husker jeg ikke mye feil så ligger det nok også lurespørsmål i dette (burde ikke være lov til slikt, men det er jo forståelsen en er ute etter):

 

.Forklar bemanningsreglane (ta og med ansvarsområde) for:

a.Eit fraktefartøy i kystfart

b.Ein fiskebåt

c.Eit supplyfartøy

d.Eit tankfartøy i utenriks fart

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...