Jump to content

Sollux, eksisterer de fortsatt?

runeho

Recommended Posts

Solux er i praksis død og begravet.Det har ikke blitt produsert noen ting i lokalene dær på flere år.Prøv og ring Rolf som er eier og innehaver av Solux og spør han direkte.

Rolf Drivdal . TLF:37 09 60 45

Om du ikke får tak i han så send meg en IM,så skal jeg prøve og høre med han neste gang jeg treffer han nede ved brygga.

• 3 måneder senere...

Det som er problemet er at det graver seg ned i hekken v gass pådrag slik at jg ikke får opp noe fart på båten.

Nå vet ikke jeg størrelsen på motoren i båten din, men i mange Sollux-snekker ble det jo montert ganske så store motorer for å oppnå mere fart. Det var jo båter som gjorde opp mot 20 knop. Men da må der monteres trim-flaps på båten. Dette ble jo levert orginalt i fra fabrikken, men det er jo mange år siden disse ble produsert, så det er vel vanskelig å få noe orginalutstyr til disse båtene i dag. Må nok til å mekke på egen-hånd.

Det heter flaps, "flyndre" er staget under roret.

Du kan jo lett støpe deg en slik flaps selv også.

Bruk pappmaler og tilpass fasongen til skroget.

Sollux sin orginale flaps er ganske kort men går i hele bredden på skorget.

Selv har jeg en flaps bak på min sollux som er litt smalere enn bredden på skroget, ca 60 cm lang.

Denne fungerer dårlig og gjør egentlig bare at man må ratte mer i medsjø når sjøen kommer akterfra.

Jon

• 4 måneder senere...

Hei. Ja eg snakket med han en liten stund før jul og da skulle han støpe til meg og en kompis på ny året. Ringte han igjen i feb/mars. Da skulle han ta det uka etter påske. Ikke hørt noe mer fra han enda. Så spørs om han egentlig er så interessert i å gjøre det. Men skal prøve å få tak i han igjen. Nå er båten straks på vannet så er litt sent for min del nå.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...