runeho Startet 6.September.2011 Del på Facebook Startet 6.September.2011 Hallo! Har prøvd å komme i kontakt med Sollux i snart ei uke. Er det noen som vet om det har skjedd noe med de eller om det kun er telefonproblemer, Skal ha tak i flyndre til min nyinnkjøpte 24 fot snekke.Er det noen her inne som vet om det eventuelt er andre som produserer slikt. Takknemlig for svar. Sitér dette innlegget Link to post
TPBS-277 Svart 6.September.2011 Del på Facebook Svart 6.September.2011 Solux er i praksis død og begravet.Det har ikke blitt produsert noen ting i lokalene dær på flere år.Prøv og ring Rolf som er eier og innehaver av Solux og spør han direkte. Rolf Drivdal . TLF:37 09 60 45 Om du ikke får tak i han så send meg en IM,så skal jeg prøve og høre med han neste gang jeg treffer han nede ved brygga. Sitér dette innlegget Link to post
runeho Svart 6.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2011 Takk for raskt svar, prøvde å ringe Rolf men fikk ikke svar. Hvordan sender jeg en IM, har ikke så lang fartstid her på båtplassen. Lærer vel etter hvert. Sitér dette innlegget Link to post
TPBS-277 Svart 6.September.2011 Del på Facebook Svart 6.September.2011 Prøv litt utover kveldene et par dager.Ellers så kan du sende meg en sms.97056724 Sitér dette innlegget Link to post
runeho Svart 6.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2011 Takk igjen, skal prøve på å ringe på kvelden. Hvis ikke jeg får noe svar så sender jeg deg en sms. Det hadde vært flott å få tak i en flyndre til båten min, den graver seg ned når jeg gir mye gass. Igjentakk for raskt svar, utrolig mye hjelp å få her på båtplassen. Sitér dette innlegget Link to post
larseren Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 Fikk du tak i en slik flyndre? Har en 24 Sollux som jg gjerne skulle hatt en slik til. Sitér dette innlegget Link to post
Tom_erik Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 Skulle også hatt meg en slik flyndre. har nettopp kjøpt meg en sollux 24 uten flyndre Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 Går ut i fra at der er flyndre på båten, det er vel flaps det menes? Sitér dette innlegget Link to post
larseren Svart 12.Desember.2011 Del på Facebook Svart 12.Desember.2011 Det som er problemet er at det graver seg ned i hekken v gass pådrag slik at jg ikke får opp noe fart på båten. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 12.Desember.2011 Del på Facebook Svart 12.Desember.2011 Det som er problemet er at det graver seg ned i hekken v gass pådrag slik at jg ikke får opp noe fart på båten. Nå vet ikke jeg størrelsen på motoren i båten din, men i mange Sollux-snekker ble det jo montert ganske så store motorer for å oppnå mere fart. Det var jo båter som gjorde opp mot 20 knop. Men da må der monteres trim-flaps på båten. Dette ble jo levert orginalt i fra fabrikken, men det er jo mange år siden disse ble produsert, så det er vel vanskelig å få noe orginalutstyr til disse båtene i dag. Må nok til å mekke på egen-hånd. Sitér dette innlegget Link to post
larseren Svart 12.Desember.2011 Del på Facebook Svart 12.Desember.2011 Sitter en Mercedes om636 på 36hk. Sett på div solluxer med samme str på maskin at de klarere å få dratt den til rundt 10knop. Da med en flyndre påmontert bak. Tenkte å prøve å kontakte Sollux og se om det er mulig å skaffe ble slikt. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 12.Desember.2011 Del på Facebook Svart 12.Desember.2011 Det heter flaps, "flyndre" er staget under roret. Du kan jo lett støpe deg en slik flaps selv også. Bruk pappmaler og tilpass fasongen til skroget. Sollux sin orginale flaps er ganske kort men går i hele bredden på skorget. Selv har jeg en flaps bak på min sollux som er litt smalere enn bredden på skroget, ca 60 cm lang. Denne fungerer dårlig og gjør egentlig bare at man må ratte mer i medsjø når sjøen kommer akterfra. Jon Sitér dette innlegget Link to post
Ilasekspressen Svart 9.Mai.2012 Del på Facebook Svart 9.Mai.2012 Hei! Er det noen som har fått tak i flaps til båten? Takknemlig for tilbakemelding på dette spørsmålet. Mvh rune Sitér dette innlegget Link to post
larseren Svart 9.Mai.2012 Del på Facebook Svart 9.Mai.2012 Hei. Ja eg snakket med han en liten stund før jul og da skulle han støpe til meg og en kompis på ny året. Ringte han igjen i feb/mars. Da skulle han ta det uka etter påske. Ikke hørt noe mer fra han enda. Så spørs om han egentlig er så interessert i å gjøre det. Men skal prøve å få tak i han igjen. Nå er båten straks på vannet så er litt sent for min del nå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.