Jump to content

Skroggjennomføringer for cockpit-drenering!!!

jensemann2

Recommended Posts

Det er en ting som forundrer meg mye, og det er at alle skroggjennomføringer for drenering av cockpit+ utløp fra vasken i pantry går ut langt under vannlinjen.Slukene sitter jo langt over vannlinjen. I tillegg er de ikke ført sammen i èn ventil, det er hele 4 av disse i mine øyne svært skumle, irrete ventliene under vanns.

På hver av dem fines en stengekran, men den sitter selvfølgelig fast....

Jeg vil få skiftet ut disse så fort det lar seg gjøre. Det er jo en (4 ) :) tikkende bomber, og det er ikke noe kjekt å ha det ombord i skuta...

JJ

Redigert av jensjohnson (see edit history)

Jeg vil få skiftet ut disse så fort det lar seg gjøre. Det er jo en (4 ) :) tikkende bomber, og det er ikke noe kjekt å ha det ombord i skuta...

Hulda skulle skrive et eller annet om ventiler nå i høst, men tråden har blitt borte. Det sparer meg for tid. På min forrige seiler hadde jeg 7 utløp under vann. 5 av dem samlet jeg til ett utløp over vann. På nåværenede Hulda er det ingen utløp under vann, og det er kun ett sjøvannsintak. Dette intaket er sikret med 2 ventiler der materialet i syrefast stål. De har nå vært neddykket i 3 år (ligger ute hele året) og de er like fine, sjekket dem forrige helg. På den gamle seileren var det ganske enkelt å fikse forholdet. Denne båten lå også ute hele året.

Hulda skulle skrive et eller annet om ventiler nå i høst, men tråden har blitt borte. Det sparer meg for tid. På min forrige seiler hadde jeg 7 utløp under vann. 5 av dem samlet jeg til ett utløp over vann. På nåværenede Hulda er det ingen utløp under vann, og det er kun ett sjøvannsintak. Dette intaket er sikret med 2 ventiler der materialet i syrefast stål. De har nå vært neddykket i 3 år (ligger ute hele året) og de er like fine, sjekket dem forrige helg. På den gamle seileren var det ganske enkelt å fikse forholdet. Denne båten lå også ute hele året.

Plugget du da de gamle ventilene fra utsiden eller ble de fjernet og hullene tettet på annen måte?

Plugget du da de gamle ventilene fra utsiden eller ble de fjernet og hullene tettet på annen måte?

Jeg skar av de gamle ventilene med vinkelsliper. Dette var en glassfiberbåt. Slipte og la matte på innsiden. Sparklet over hullene med dertil egnet sparkel. Tror jeg kjøpte det meste hos Biltema.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...