Jump to content

Erfaring med vinterlagring og service hos Vallø marina


Sumi II

Recommended Posts

hei, jeg vurderer å lagre båten inne i år. Har fåt tilbud av Vallø marina på lagring inne samt service på motor. Er det noen som har erfaring med dette firma.

Mvh Torkild

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Har ikke erfaring med de annet enn drivstoffylling, men de virker jo seriøse.

I området der ute kan jeg trygt anbefale Super Yacht Scandinavia.

Har hatt båter der i 2 vintre, og de er superproffe.

Leverer båten på Rosanes utenfor Tønsberg, legger nøklene i båten eller kasse på land. De henter disse samme dag.

Neste virkedag henter de båten på brygga og kjører den ut til Bolærne, hvor den heises opp. Deretter får du en MMS med bilde av båten i stroppene, så kan du bestemme deg for hva slags vask du vil ha, om dette ikke er avtalt på forhånd. Så fikser de det de skal, og du får nytt bilde når båten ligger trygt inne i NATO-hallen. Her er det konstant god temperatur, og båten ligger helt trygt for hærverk, brann, etc.

 

De har alltid levert båten på våren på rett tid, og alt i orden.

Relativt dyrt (ca. 9000 inkl. motorservice + konservering og vask under) for min 15-foter), men anbefales!

 

EDIT: Sorry, så først nå at båten din er 35 fot. Da spørs det om de får den inn i hallen, men du kan jo høre med de :smiley:

Redigert av CSL (see edit history)

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Brukte Vallø Motor og Vallø Marina for et par år siden.

 

Var ikke superimponert, men heller ikke så tragisk med tanke på hvilken cowboy bransje dette er.

 

Vallø Motor tok service på motor og drev. Ved utsetting virket ikke tilt av drev + lekkasje i slanger til den hydrauliske styringen. Men de fikset det i løpet av noen dager. Jeg var litt skuffet over disse problemene, fordi det er jo nettopp slikt man vil unngå ved å bruke seriøse aktører. Men jeg tror fortsatt at de er ganske flinke med Volvo Penta.

Vallø Marina lagret båten. Gikk forsåvid greit bortsett fra at båten ble ekstremt møkkete, og de tydeligvis ikke hadde vedlikeholdsladet batteriene som jeg hadde betalt for. Måtte kjøpe nye batterier.

 

Ellers tror jeg faktisk at Vallø Motor skal starte med egen lagring av båter. Det kan sikkert bli bra.

Redigert av Los Endos (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Henger meg på Bitteliten her. Bruker Framnes Maritime i Sandefjord og er meget fornøyd med service og resultat. Leverer båten til avtalt tid i Oktober og får den til avtalt tid i mars/april klar til bruk, og som bitteliten sier, ferdig prøvekjørt. I løpet av vinteren hender det at det kommer en mail eller tlf, om ting de har oppdaget som bør gjøres noe med. Da er valget mitt. Ingen negative overaskelser enda. Snakk med Gunnar.

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...