Jump to content

Hvilken daycruiser er dette?


siaa81

Recommended Posts

Hei.

Har akkurat invistert i en 20 fots båt.

Forrige eier snakket om at det kunne være en Andy 20, men var langt ifra sikker.

Har søkt litt på nett og synes ikke de ligner noe særlig.

Sitter en Volvo penta AQ151 fra 1986 i båten.

Hvis noen kunne ha fortalt meg hvilken båt dette er, så hadde det vært kjempeflott.

 

dsc_0010.jpg

dsc_0007.jpg

dsc_0016.jpg

dsc_0013.jpg

Link to post
Share on other sites

Ja, joda3300, dette er den båten jeg har, som tidligere eier hadde lagt ut for salg, men forrige eier var som sagt ikke helt sikker selv på om det var en Andy 20, noe jeg ikke tror det er.. Det var liksom bare den beskjeden han selv hadde fått når han selv kjøpte båten.

Har brukt noen timer å søke på nett, og klarer liksom ike å finne ut hva dette kan være slags båt.. Er så lik masse rart, men samtidig så ulik :headbang:

Link to post
Share on other sites

Kan d være en draco 19 fot

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Tja? Jeg er kanskje en purist, men jeg hadde jaffal ikke kjøpt båt av en som ikke visste hvilken båt hun/han hadde!

 

Jeg vet heller ikke hvilken båt det er, men definitivt ingen Draco! Lykke til med båten uansett! Det er ikke båten det kommer an på, men om det er folk i båt, eller båtfolk!

 

Mvh. Strawberry

Redigert av strawberry (see edit history)

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderator: Innlegget er satt usynlig grunnet unødvendig sitering.
Alle må sette seg inn i reglene før man poster innlegg.

Hei!

Tja? Jeg er kanskje en purist, men jeg hadde jaffal ikke kjøpt båt av en som ikke visste hvilken båt hun/han hadde!

Jeg vet heller ikke hvilken båt det er, men definitivt ingen Draco! Lykke til med båten uansett! Det er ikke båten det kommer an på, men om det er folk i båt, eller båtfolk!

Mvh. Strawberry


Må vel si meg helt enig der :flag:
Link to post
Share on other sites

Ville vært interessant å se et nærbilde av profilene i vindskjermen, ser ut som en skjerm som er produsert hos APS i Larvik.

Om du får tatt et nærbilde i et hjørne av skjermen (med hele profilen og nedfesting til båten sammen med hjørnestolpe), gjerne på både innside og utside, så skal jeg kunne si om det er det, og da vet vi ihvertfall at den er produsert i Norge.....

 

Jeg tenkte først på en Mørebas, men de hadde heller ikke helt glatte skrogsider såvidt jeg kan finne.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...