Jump to content

Erfaring med With/Kmv 1700 dromedille og Wesling 16


Diddn

Recommended Posts

Hei jeg skal kjøpe meg ny båt til våren og lurte på om det er noen som har erfaringer med disse to båtene: With/KMV 1700 Drommedille og Wesling 16?

 

- Hvor fort vil båten gå med 50 og eller 60 hk?

- Hvordan oppfører den seg i grov sjø?

- Hvordan oppfører den seg i bølger?

- Hvordan er høyden under kalesjen og hardtopen?

- Hvordan er soveplassene i båten?

- Hvordan er båten å kjøre med mye last / flere personer?

 

Mvh Diddn

Link to post
Share on other sites

kmw 1700 fart med 50 hk 28-30 knop.

kmv 1700 fart med 60 hk 32 knop

kmv 1700 sjøegenskaper slår mye HART NÅR ANDERE BÅTER PLANET LÅ JEG SAKKTE FART HAR AT EN SELV.

FIN BÅT PÅ STILLE VANN\SJØ.

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

GH17 / Rana 510 har samme innredningsløsning som Wesling, men er et lite nummer større i alle retninger. Men ville hatt større motor enn 50-60hk på den. F.eks 80hk 4T passer bra.

 

Har kamerater som har 510 med motorer på 60/80/100hk Yamaha 4T. Forskjellen fra 60 opp til 80hk er stor , mens de siste 20hk opp til 100 ikke ser ut til å gjøre så mye annet enn å trykke ned nesa i vannet på full fart.

 

Kjenner etpar som har hatt With 1700, en av de skrøt , resten ikke like fornøyde. Mitt inntrykk: finværsbåt. Ville iallefall aldr byttet bort Weslingen med en sånn :flag_bp:

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...