Jump to content

Diverse spørsmål angående Draco 2000 med AQAD40


-stig-

Recommended Posts

hei folkens!

 

driver å ser lite på en Draco 2000DC generasjon 1, og lurte litt på om det er noen eiere av like båter som kunne komme med sine innspill?

 

det jeg egentlig lurer på er plassen oppi, fordi i denne er det satt i en TAMD40 motor (er vel AQAD40 når den står på drev men). noen som har noen innspill?

 

jeg vet ikke hvordan dem egentlig ser ut oppi, og denne er delvis demontert. legger ved ett bilde som viser avstanden fra motorkassa og fram, men jeg har ikke noe å sammenligne med!

 

denne motoren veier jo sitt, gjør dette noe med båtens egenskaper?

 

Er det ellers noen kjente svakeheter?

 

imag0159.jpg

 

imag0160.jpg

Link to post
Share on other sites

Hmmm...jeg syne TAMD40 var et merkelig valg av motor i den Draco 2000. Motoren er vel den beste som VP har laget noen gang, men dette er en stor og tung maskin som man normalt finner i vesentlig større båter. Båten i seg selv har et godt skrog og er ganske sjøsterk, men med denne maskinen vet jeg ikke... Om jeg skulle anbefalt deg noe så måtte det være å gå opp til 21-foteren. Den har høyere fribord og tåler mere sjø enn 20-foteren. En svakhet er lekkasjer fra vinduslistene. Dette ble bedre da de fikk hel frontrute i 1985/86. Motoren får man kanskje 30.000,- for ?? Så båten koster ikke mer enn 40-50, stig ?

Link to post
Share on other sites

Dette så jo bare utrolig trangt ut. Denne båten er opprinnelig designet for firesylindret rekkemotor. Typisk Volvo B20. Og det er en fordel om motoren er lett.

 

AQAD40 har jo helt motsatte egenskaper. Har båten fungert med denne kombinasjonen? Eller er det et oppgitt ombyggings prosjekt?

 

Draco 2000 med riktig motor er en veldig trivelig og sjøsterk båt. Tre voksne på bak benken og to i stolene går kjempefint med riktig motor.

 

Sett gjerne i en lett diesel eller en bensin motor (V6 :thumbsup: ). Ikke denne jernklumpen.

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...