Jump to content

Tips til kjøp av redningsvest


Andre'

Recommended Posts

Høystærede båtfolk,

 

Dagen for henting av båt nærmer seg og det gjenstår et par ting å kjøpe, bl.a. redningsvest. Hvilken type redningsvest vil du anbefale til voksen og til tenåringsjenta mi på 13 år? Hun er slank og høy for alderen. Kan/bør hun bruke selvoppblåsbare? Selv er hun mest opptatt av at fargen skal være rosa ....... hjelpe meg .... :-)

 

Andre'

Link to post
Share on other sites

Kjøp noe du faktisk bruker, ikke noe som blir liggende i en luke.

Hun kan bruke selvoppblåsbar om hun er over 40 kg. Skal du ha selvoppblåsbar så anbefaler jeg noe med for i nakken, hvis ikke kan de gnage fælt og det er ikke særlig behagelig.

Rosa selvoppblåsbare har jeg ikke sett hittil :giggle: Men det finnes sikkert det også.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

l tenåringsjenta mi på 13 år?

 

Det går fort i den alderen.

Neste år er rosa HELT uaktuelt. Kjøp en som er behagelig å ha på i lengden. Slike som blåser seg opp (ikke ulikt fjortiser), er selvfølgelig et alternativ. Selv får jeg vondt i nakken etter å hatt den på i 3-4 timer selv om den har fór og om jeg har massevis av andre plagg på overkroppen da de veier litt.

Gi jentungen rosa caps i stedet. Den blåser til havs omtrent i det hun er ferdig med rosa for mange år fremover.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...