Jump to content

Toyota med ny båt.


Roall

Recommended Posts

Som det står på websiden deres (iflg google translate, min japansk er heller dårlig); ...en elegant luksus cruise behagelig for kvinner. :giggle:

 

Den "Eli-Hagen-looken" på toppen, den er nok for å skjerme kvinnene for ubehagelige elementer av vind og ramsalt sjø :giggle:

"Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil."
Bertrand Russel

Link to post
Share on other sites

fin båt om ser bort fra vindskjermen på flybridge... Den er også utstyrt med 2 stk. nyutviklede Toyota D4-D V8 marine på 4,46 liter og 370hk ved 3800rpm twin turbo..

 

Selve skroget er laget i aluminium..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Den var jo sjelden stygg. Minner litt om en ferje fra tide eller fjord1...

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Kan vel si meg enig i at designet ikke akkurat var noe hoppe i taket av, men hvis de nye motorene er like gode som i de gamle Land Cruiserne så borger det for bekymringsløst båthold!

 

Uansett så liker jeg konseptet, spesielt når man får på litt utstyr. Trolling får et nytt begrep :giggle:

 

trolling_photo_01.jpg

 

trolling_photo_02.jpg

For tiden båtløs.

Link to post
Share on other sites

Når man har en slik hardtop på flybridgen kunne man jo lagt en flybridge på toppen av den igjen. En flybridge on the flybridge. :cool: Se ned på andre flybridgebåter som har blitt så allminnelig. En båt som virkelig viser at man har kommet seg bokstavelig talt til topps uten å tilegne seg noen form for god smak på veien. :lol:

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

, men hvis de nye motorene er like gode som i de gamle Land Cruiserne så borger det for bekymringsløst båthold!

 

De nye motorene er hentet fra Toyotas nye landcrusier 200.. Det er yanmar som har stått for utviklingen til marine motorer.. med yanmar navn på så heter de 8LV 370 og fåes med både aksel og drev og skal vel være og få bestillt i disse dager hos nermeste yanmar forhandler. Toyota har nok fått "lov" til og sette sitt varemerke på disse siden det jo er en toyota motor i grunnen :thumbsup: .. disse motorene er vannvittig lette og veier til sammenligning ca 200kg+ MINDRE en vps D6 370

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...