Jump to content

Edit History

Mizar

Mizar

ivar skrev for 16 timer siden:

ultralydvasker er sikkert ikke dumt å rive i da.     Du må uansett demontere forgasserrekka og åpne flottørhusene.  Ikke veldig vanskelig , bare litt fiklete vil jeg si.   Vær obs på skruene til flottørhus  - mykt gods og kan sitte godt  - bruk bits som passer så godt som mulig

om flottør henger , så vil det renne bensin uansett hvor god stand pakninger er i

Ellers kan du , om du er rask på labben , klare å holde turtallet oppe med tomgangsgassen , slå den lynkjapt ned og smelle i gir før den stopper.   Hardt for giret og bør jo bare brukes når man virkelig må.. 

Jeg prøvde faktisk å "rive den raskt i gir" -en gang - , og så stoppet den selvsagt da jeg skulle over i revers. Så det holdt med ett forsøk inni i båthavna med fullt av dyre, fine båter rundt meg....  Definitivt siste utvei, ja.  En annen ting er selvsagt at midt i stresset glemte jeg å ta frem padleåra.... :giggle:  Den kom jeg ikke på før jeg tenkte over sakene i ro og mak. Men det spørs om den hadde vært så nyttig da strømmen tok tak i båten.

-Da har jeg kostet på meg den ultralydvaskeren til ClasOhlson og den kan jo brukes til mye rart den. Men jeg ser at den skal brukes med vann, får jeg renset forgasserdelene godt nok med f.eks. litt Zalo i vannet? Jeg vil ikke ødelegge vaskeren heller, men tenker at kanskje bensin ville vært mer effektivt? Hos ClasOhlson sa de at garantien  ville gå fløyten hvis jeg brukte noe annet enn det som står i bruksanvisningen...

Kanskje noen vet om vaskeren likevel tåler bensin eller diesel? :saint:  

Ellers er det kanskje greitt å skifte pakningene når man først er i gang. Jeg har fått god hjelp her på Baatplassen i andre tråder til å finne serienummeret.

@Ivar: Takk for gode tips, det ser ut til at disse motorene er noe du kan mye om!  :thumbsup:  God helg!

Mizar

Mizar

ivar skrev for 15 timer siden:

ultralydvasker er sikkert ikke dumt å rive i da.     Du må uansett demontere forgasserrekka og åpne flottørhusene.  Ikke veldig vanskelig , bare litt fiklete vil jeg si.   Vær obs på skruene til flottørhus  - mykt gods og kan sitte godt  - bruk bits som passer så godt som mulig

om flottør henger , så vil det renne bensin uansett hvor god stand pakninger er i

Ellers kan du , om du er rask på labben , klare å holde turtallet oppe med tomgangsgassen , slå den lynkjapt ned og smelle i gir før den stopper.   Hardt for giret og bør jo bare brukes når man virkelig må.. 

Da har jeg kostet på den ultralydvaskeren til ClasOhlson og den kan jo brukes til mye rart den. Men jeg ser at den skal brukes emd vann, får jeg renset forgasseren med f.eks. litt Zalo i vannet? Jweg vil ikke ødelegge renseren heller, men tenker at kanskje bensin ville vært mer effektivt?

Kanskje noen vet om renseren tåler det? :saint:   Hos ClasOhlson sa de at garantien  ville garantien gå fløyten hvis jeg brukte noe anent enn det som står i bruksanvisningen...

Ellers er det kanskje greitt å skifte pakningene når man først er i gang.

@Ivar: Takk for gode tips, det ser ut til at disse motorene er noe du kan mye om!  :thumbsup:  God helg!

• Create New...