Jump to content

Edit History

Janda

Janda

Hei. Her ville jeg sjekket om membranen i bensinpumpen er lekk. Hvis du ikke klarer å få bensinpumpen på slangen fra tanken hard når du pumper, så er det en indikasjon på lekk membran. Pumpen er festet på motorblokken og henter trykk fra veivhuset slik at membranen pumper og lager trykk/sug til pumpen. Hvis membranen er lekk vil også bensin strømme rett inn i veivhus. Høres ikke sansynlig ut at det skal skje noe med flotørventil på forgassere under gange. Motor ville uansett harket videre på en sylinder. Feil på pumpemembran er en vanlig feil som oppstår på Yamaha 2takt innimellom. Er en svært enkel jobb å skifte. Får vel også legge til at jeg har skrudd mye på yamaha totaktere, har arbeidet på yamaha motorverksted i mange år, da totaktere var greia. Lykke til.

Janda

Janda

Hei. Her ville jeg sjekket om membranen i bensinpumpen er lekk. Hvis du ikke klarer å få bensinpumpen på slangen fra tanken hard når du pumper, så er det en indikasjon på lekk membran. Pumpen er festet på motorblokken og henter trykk fra veivhuset slik at membranen pumper og lager trykk/sug til pumpen. Hvis membranen er lekk vil også bensin strømme rett inn i veivhus. Høres ikke sansynlig ut at det skal skje noe med flotørventil på forgassere under gange. Motor ville uansett harket videre på en sylinder. Feil på pumpemembran er en vanlig feil som oppstår på Yamaha 2takt innimellom. Er en svært enkel jobb å skifte. Lykke til.

• Create New...