Jump to content

Edit History

Mizar

Mizar

Janda skrev On 11.5.2018 at 20.54:

Feil på pumpemembran er en vanlig feil som oppstår på Yamaha 2takt innimellom. Er en svært enkel jobb å skifte. Får vel også legge til at jeg har skrudd mye på yamaha totaktere, har arbeidet på yamaha motorverksted i mange år, da totaktere var greia. Lykke til.

Vis hele sitatet  

Denne motoren har vært litt for lite i bruk de siste årene, så jeg renser forgasserne uansett nå. Her sett på Youtube videoer og ser at det skal gå greitt. Sjekker spisser og doseringsregulatorer samtidig, så vet jeg at det er i orden.

Men selv om pumpa på slangen ble hard, tror jeg den kunne vært hardere. Så jeg utelukker ikke at det er en liten  lekkasje i pumpa også.  Det blir vel at jeg tar den også for sikkerhets skyld mens jeg er i gang.  Men siden det renner bensin fra toppen av de tre forgasserne, kan vel ikke det forklares med at pumpa er defekt?

Ellers så jeg en Youfube video som frklarte hvordan man kobler vekk hele autolube tanken. De sa oså at det kan lekke olje fra dette systemet og så eksploderer det.... Det er jo mye rart på Youtube - hører gjerne om det er noen kommentarer til den påstanden?  Jeg sjekker oljeslangene og innfestingen for sprekker og bytter hvis nødvendig de også.- Da burde jeg vel kunne føle meg trygg? Jeg synes autolube er veldig greitt, da slipper jeg å holde styr på hvilke kanner som har oljeblandet bensin, og hvilke som bare skal brukes til snøfreser/gressklipper osv..

Mizar

Mizar

Feil på pumpemembran er en vanlig feil som oppstår på Yamaha 2takt innimellom. Er en svært enkel jobb å skifte. Får vel også legge til at jeg har skrudd mye på yamaha totaktere, har arbeidet på yamaha motorverksted i mange år, da totaktere var greia. Lykke til.

Vis hele sitatet  

Denne motoren har vært litt for lite i bruk de siste årene, så jeg renser forgasserne uansett nå. Her sett på Youtube videoer og ser at det skal gå greitt. Sjekker spisser og doseringsregulatorer samtidig, så vet jeg at det er i orden.

Men selv om pumpa på slangen ble hard, tror jeg den kunne vært hardere. Så jeg utelukker ikke at det er en liten  lekkasje i pumpa også.  Det blir vel at jeg tar den også for sikkerhets skyld mens jeg er i gang.  Men siden det renner bensin fra toppen av de tre forgasserne, kan vel ikke det forklares med at pumpa er defekt?

Ellers så jeg en Youfube video som frklarte hvordan man kobler vekk hele autolube tanken. De sa oså at hvis det blir lekkasje her, kan lekke olje og så eksploderer det.... Det er jo mye rart på Youtube - har noen kommentarer til den påstanden?  Jeg sjekekr oljeslangene og innfestingen for sprekker og bytter hvis nødvendig de også.- Da burde jeg vel kunne føle meg trygg? Jeg synes autolube er veldig greitt, da slipper jeg å holde styr på hvilke kanner som har oljeblandet bensin, og hvilke som bare skal brukes til snøfreser/gressklipper osv..

Mizar

Mizar

Vis hele sitatet  

Ellers så jeg en Youfube video som frklarte hvordan man kobler vekk hele autolube tanken. De så at hvis det blir lekkasje her, kan lekke olje og så eksploderer det.... Det er jo mye rart på Youtube - har noen kommentarer til den påstanden?  Jeg sjekekr oljeslangene og innfestingen for sprekker og bytter hvis nødvendig de også.- Da burde jeg vel kunne føle meg trygg? Jeg synes autolube er veldig greitt, da slipper jeg å holde styr på hvilke kanner som har oljeblandet bensin, og hvilke som bare skal brukes til snøfreser/gressklipper osv..

• Create New...