Jump to content

Edit History

ivar

ivar

er helst motorer som ser lite bruk som får dette problemet.

 

Da min 60hk var i bruk mer eller mindre året rundt så var det aldri trøbbel.   I tillegg er mitt inntrykk at dagens bensin legger igjen mer "grums" når den får dunste vekk i flottørhus osv. 

En ting man kan gjøre litt mer jevnlig er å åpne dreneringsskruene på flottørhusene , og så punpe gjennom bensin med blæra så man får flusha ut feks vannperler

Autolube:   Min erfaring der er at feil her ofte er brukerrelatert. Faren min fylte på gammel esso aquaglide på en 40hk , olje ikke beregnet på autolube.  det gikk dårlig, men ikke motoren sin skyld.    

Så det blir en avveining opp mot sjansen for at man glemmer å blande olje i bensinen. 

 

En annen fordel med autolube - den sprøytes inn i innsug uavhengig av bensintilførsel.  Mens med blandet bensin , er det en forgasser som ikke gir nok bensin så blir det også lite olje på den sylinderen

 

eksplosjon pga autolube..?   det har jeg aldri hørt om 

ivar

ivar

er helst motorer som ser lite bruk som får dette problemet.

 

Da min 60hk var i bruk mer eller mindre året rundt så var det aldri trøbbel.   I tillegg er mitt inntrykk at dagens bensin legger igjen mer "grums" når den får dunste vekk i flottørhus osv. 

En ting man kan gjøre litt mer jevnlig er å åpne dreneringsskruene på flottørhusene , og så punpe gjennom bensin med blæra så man får flusha ut feks vannperler

Autolube:   Min erfaring der er at feil her ofte er brukerrelatert. Faren min fylte på gammel esso aquaglide på en 40hk , olje ikke beregnet på autolube.  det gikk dårlig, men ikke motoren sin skyld.    

Så det blir en avveining opp mot sjansen for at man glemmer å blande olje i bensinen. 

 

En annen fordel med autolube - den sprøytes inn i innsug uavhengig av bensintilførsel.  Mens med blandet bensin , er det en forgasser som ikke gir nok bensin så blir det også lite olje på den sylinderen

ivar

ivar

er helst motorer som ser lite bruk som får dette problemet.

 

Da min 60hk var i bruk mer eller mindre året rundt så var det aldri trøbbel.   I tillegg er mitt inntrykk at dagens bensin legger igjen mer "grums" når den får dunste vekk i flottørhus osv. 

En ting man kan gjøre litt mer jevnlig er å åpne dreneringsskruene på flottørhusene , og så punpe gjennom bensin med blæra så man får flusha ut feks vannperler



×
×
  • Create New...