Mizar
Da har ejg fått servicesett til forgasserne og skulle demontere forgasserne. Følgende problem oppsto (elelr lagde jeg selv)
1. Bensinslangene satt veldig godt fast. Det gjorde at jeg tenkte å ta også disse med hjem der jeg har bedre forhold. Så forsøkte jeg å løsne bare den enden som kommer fra tløpet av bensinpumpen. Men den nippelen er av plast (!) så den knakk tvers av. Ny bensinpumpe er bestilt.
2. Det sitter et stag på tvers fra gassregulatoren (den som regulerer alle tre samtidig) og over på den andre siden. Den følger dermed også gasspådraget, og det ser ut til å overføre bevegelsene til en sensor med et "stmpel" i midten. Dette er kanskje for å regulere oljedoseringen tror jeg (autolube). Tingen er at denne delen er vanskelig å skaffe og jeg skjømnner ikke helt hvordan jeg skal demontere den på en trygg måte. Skrekken tok meg litt da jeg knekte nippelen på bensinpumpen, kan man vel si. Men dette staget ser ut til å være festet på samme måte som tverrpinnen inni et vanlig motorstempel.. Så overføres gasspådraget til et lite stempel som går ut og inn av en sensor. "Staget" er 7-8 cm langt og veldig tynt. Men hvordan får jeg det løs? -Det frister ikke å tukle med ledningen og demontere denne også....
Jeg håper på svar uten å legge ut bilder, men det kan jeg ordnes hvis beskrivelsen er vanskelig å forstå....