peterka Startet 10.September.2011 Link til dette innlegget Startet 10.September.2011 Har fått eit bra tilbud på ein Bayliner 652 med 120 diesel 2007 modell. Er det nokon som kjenner båten. Har fått terningkast 5 i Vi menn. Har i dag ein liten Uttern d51 som eg vurderer å selge da den er for liten. Veit at Bayliner er konkurs i norge. Er det risiko å kjøpe en slik båt da? Kjøpsloven følger vel båten i 5 år? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 Hvis det er en MercruiserCummins motor og drev burde reklamasjon og garanti ikke være et problem. Kjenner ikke din båt, men har hatt 2 Baylinere og fornøyd med begge. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
GP - Rune Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 Det er Monic Yachting på Lillestrøm som nå forhandler Bayliner. www.monic.no Tidligere forhandler er nok konkurs. Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 12.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2011 Ok, men er da nokon som kjenner båten? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 13.September.2011 Link til dette innlegget Svart 13.September.2011 https://baatplassen.no/i/topic/73249-bayliner-652-for-et-mareritt/page__p__1025684__hl__652__fromsearch__1#entry1025684 Ble lit skremt av denne tråden.. men kan jo være et engangstilfelle så klart.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Whistler Svart 13.September.2011 Link til dette innlegget Svart 13.September.2011 Jeg mener å huske at skroget er bygget på 2052 capri skroget som gikk ut av produksjon i 2000. Båten er støpt (sprøytestøpt?) i et forhenværende østblokkland, muligens Bulgaria. Om skroget er det samme, går det godt i vannet og er meget stødig med sin 20 graders v-bunn. Er motoren 1,7 literen med turbo? Ibiza 21 eiere kan sikkert fortelle om motoren er grei nok til denne. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
peterka Svart 13.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2011 Ja det er ein 1,7 liter 120 hk dieselmotor. Er det ingen som har peiling på om vannlekasje går igjen på desse båtene? Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 16.September.2011 Link til dette innlegget Svart 16.September.2011 Hvis det er en MercruiserCummins motor og drev burde reklamasjon og garanti ikke være et problem. Kjenner ikke din båt, men har hatt 2 Baylinere og fornøyd med begge. Det er viktig å ikke forveksle reklamasjonsrett med garanti, som er vidt forskjellige ting. Dersom forhandler i Norge er konkurs har man ikke noe å hente på reklamasjon etter norsk forbrukerlovgivning. Disse reglene omfatter kun forhandlere og produsenter i Norge, ikke internasjonalt. Derimot vil produsentens garanti (som ikke må forveksles med reklamasjonsrett etter kjøpsloven) være universal og gjelder over hele verden. Hvorvidt produsenten av Mercruiser og Bayliner opererer med garanti som fortsatt gjelder for en båt som nærmer seg fem år, må sjekkes ut med produsenten. Jeg vil anbefale trådstarter å kontakte Brunswick-konsernet direkte. For øvrig er Bayliner generelt en svært bra båt, jeg har en selv (2655) som jeg er svært fornøyd med. Jeg har imidlertid ingen erfaring med typen han vurderer å kjøpe. Sitér dette innlegget Link to post
Redman Svart 18.September.2011 Link til dette innlegget Svart 18.September.2011 Jeg kjøpte en Bayliner 652 med Mercruiser 1,7 i sommer. Motoren var da godt ca 40 timer. Var litt spent på hvordan dette ville være siden det var min første Bayliner. Båten er bred, så den er veldig stabil. Motoren fungerer flott og er utrolig rimelig i bruk. Du kan kjøre så mye båt du vil uten å tenke på økonomien. Slik jeg ser det er dette en fin/rimelig sol og badebåt. Jeg har i allefall ikke stort å klage på. Ellers er det godt med luker til tauverk/dregg og slikt. Stor deilig solseng og god badeplattform. Alt i alt et godt alternativ til eldre f.eks Draco og Windy. Kan jo kort nevne at min båt er til salgs for 220.000,- og finnes på Finn.no. Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 22.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2011 Ok, er da tillhenger på din? Den eg har fått tilbud på er bayliner 652 med diesel 2008 modell med boggihenger til 240000. Synnes ein får mykje båt for penga, men er vel regnet som ein økonomibåt. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 22.September.2011 Link til dette innlegget Svart 22.September.2011 Min bror har hatt en 2003 mod Nordan bowrider med denne motor siden 04. Kjøpte en demobåt. Gått feilfritt hele tiden. Service av merkeverksted/mekaniker hver høst. Tror at en del av havariene på disse motorene kommer av brukerfeil. Har sett med selvsyn at båtene dras opp i plan bare etter et par minutters gange......og motorene stoppes like etter at de er dratt ut av plan(turbo får ikke lenger kjøling) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
-morten- Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 Har også et inntrykk av at mange glemmer at båtmotorer er helt annerledes enn en bilmotor.. man må være sikker på at man har driftsvarm motor før man legger fult jern og vedvarende 4-5000 omdr. med en Turbomotor er det jo enda viktigere! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
-stig- Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 dette gjelder da høyst for alle typer motorer, da spesielt turbodieseler uansett om de står i bil eller båt. commonrail er spesielt utsatt pga lav varmeutvikling. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.