Jump to content

Tidenes verste båtsesong?


Jori

Recommended Posts

Vi reiste fra Oslo rundt 18. juli, seilte vestover til Shetland og var borte ca. en måned. Har brukt samme shorts hele ferien, uten å trenge å vaske den (kun vært shortsføre 2-3 ganger, gjerne med en ukes mellomrom). Utover det har det vært kaldt, overskyet eller regn og få gløtt av sol og sommertemperaturer av og til. Etter denne sommeren er matrosen og jeg helt enige om at vi skal jobbe med å få båten salgsklar ila høsten og forhåpentligvis få til et salg før neste sommer. Etter det blir det noen måneder jobbing før vi forhåpentligvis er i middelhavet om ca. ett år (på denne tiden), kjøper ny båt, tar et friår og seiler litt sørover, over dammen, slikker sol i karibien og returnerer til iskalde norge i 2013 :sailing:

Link to post
Share on other sites

Vi reiste fra Oslo rundt 18. juli, seilte vestover til Shetland og var borte ca. en måned. Har brukt samme shorts hele ferien, uten å trenge å vaske den (kun vært shortsføre 2-3 ganger, gjerne med en ukes mellomrom). Utover det har det vært kaldt, overskyet eller regn og få gløtt av sol og sommertemperaturer av og til. Etter denne sommeren er matrosen og jeg helt enige om at vi skal jobbe med å få båten salgsklar ila høsten og forhåpentligvis få til et salg før neste sommer. Etter det blir det noen måneder jobbing før vi forhåpentligvis er i middelhavet om ca. ett år (på denne tiden), kjøper ny båt, tar et friår og seiler litt sørover, over dammen, slikker sol i karibien og returnerer til iskalde norge i 2013

 

 

You lucky bastard,kan jeg bli med?? hehe

Link to post
Share on other sites

Fikk brukt båten i slutten av april, gjennom hele mai og juni samt ferie i begynnelsen av juli. Etter det ble det bråstopp. Tenker jeg etter har begynnelsen vært fantastisk. Men etter midten av juli har det vært tragisk.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Personlig syntes jeg sommeren har vært så som så. ferien begynte 1 juli med kjempevær den første uken, blåste litt mye nordavind de første 14 dagene rundt Tønsberg område. og mye regn mellom 14 og 22 juli, satte kursen mot kragerø og portør de siste 3 ukene, mener og huske at shortsen var på hele tiden og når rederinnen ikke klager da er det nok sol. Måtte ta med fruen en uke til spania i uke 36 for og ta igjen noe av den tapte varmen fra midten av august og der var det aldri under 35+. Sitter og undrer på om sessongen er over allerede :confused: enda vi bare er i midten av september.......... :nonod:

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...