Jump to content

Overnattingsdøgn og motortimer denne sesongen.

Eureka

Recommended Posts

Det lakker og lir mot sesongslutt for mange av oss og årets regnskap over overnattingsdøgn og motortimer på D6'n kan oppsummeres.

Startet sesongen med timetelleren på 350 timer tidlig i mai og rundet 420 timer i dag. Altså skarve 70 timer i motsetning til et snitt på 175 timer på de to første sesongene med båten. Dog båten er stort sett jevnt brukt gjennom sesongen, heldigvis.

Når det kommer til overnattinger kommer jeg frem til 17 netter. I fjor var det 25.

Dette skal ikke gjenta seg :)

Hva med dere, kjære båtvenner?

Har en del diesel igjen på tanken, så jeg skal nok få noen timer til ...

Redigert av Eureka (see edit history)

98 overnattiner så langt. Pleier å havne rundt 105 et sted. Vanskelig å komme særlig over når man er i full jobb. :sailing:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Strålende fornøyd med i overkant 30 motortimer og 1 overnatting. Hadde kanskje klart en eller to overnattinger til, men det er ikke så veldig behagelig med 4 stk på 20 fot. Trenger ofte ikke mer enn 2-3 motortimer for å være ute en hel dag. Her er det holmer som gjelder. Har egentlig vært en fin sesong for oss. Var på tur i går, grillet og koste oss, men nå er det snart slutt her.

Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen.

Hei!

Til Enzo :giggle: , REM, s/y UT-sia og Astor med flere. Jeg ser jo at trådstarter sier noe om at sesongslutt nærmer seg for ham/henne. Jeg svarte ut fra forutsetningen; så langt i "sommer"!

Sesongen er selvsagt ikke slutt, og jeg missunner de av dere som kan "sleide" direkte over til ny sesong på nyttårsaften. Til det er isen vanligvis for tykk inne i Slependrenna i Asker! :headbang:

Ha en fortsatt fortryllende båtsesong!

Mvh. Strawberry

Redigert av strawberry (see edit history)

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...