Eureka Startet 10.September.2011 Link til dette innlegget Startet 10.September.2011 (redigert) Det lakker og lir mot sesongslutt for mange av oss og årets regnskap over overnattingsdøgn og motortimer på D6'n kan oppsummeres. Startet sesongen med timetelleren på 350 timer tidlig i mai og rundet 420 timer i dag. Altså skarve 70 timer i motsetning til et snitt på 175 timer på de to første sesongene med båten. Dog båten er stort sett jevnt brukt gjennom sesongen, heldigvis. Når det kommer til overnattinger kommer jeg frem til 17 netter. I fjor var det 25. Dette skal ikke gjenta seg :) Hva med dere, kjære båtvenner? Har en del diesel igjen på tanken, så jeg skal nok få noen timer til ... Redigert 10.September.2011 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 10.September.2011 Link til dette innlegget Svart 10.September.2011 Hola! Så langt 58 overnattingsdøgn og ca 80 timer på motoren! More 2 Go! Mvh. Strawberry Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
taunus Svart 10.September.2011 Link til dette innlegget Svart 10.September.2011 38 overnattinger.........90 timer...på motor. Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 ca 70 - 80 timer på motor og minst 100 for seil, men bare 15 overnattinger så langt. Mye dagsturer altså. Men det er da 6 - 8 uker igjen før opplag så tallene vil forbedre seg. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
bolek88 Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 Overnatting 2 døgn, motorrimer, tja 10 timer. kjekt med båt Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 På tross av maskinhavari og gearhavari som landsatte båten i hele Juni og frem til 12 Juni, ble det 36 overnattingsdøgn, og 125 motortimer. Sesongen er langtifra over, og siste tur var igår, og neste overnattingstur er neste fredag. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Astor Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 Slenger meg på jeg også men tallene er ikke klare før nyttårsturen er tilbakelagt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
68 GT Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 0 timer med overnatting og ca 7 timer med gange siden juli. Blir lite fritid pga jobb,hus og familie,men så lenge båten er gjeldfri og jeg gjør alt selv på den,så bekymrer det meg lite om gressklipperen blir brukt 10 ganger mer i sesongen..... Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Christel III Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 På tross av maskinhavari og gearhavari som landsatte båten i hele Juni og frem til 12 Juni, ble det 36 overnattingsdøgn, og 125 motortimer.Sesongen er langtifra over, og siste tur var igår, og neste overnattingstur er neste fredag. Skulle selvsagt stå 12 JULI i dette innlegget:-) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
yam2 Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 0 timer med overnatting og ca 7 timer med gange siden juli. Blir lite fritid pga jobb,hus og familie,men så lenge båten er gjeldfri og jeg gjør alt selv på den,så bekymrer det meg lite om gressklipperen blir brukt 10 ganger mer i sesongen..... Hei henger meg på her med gjeldfri båt og gressklipper. motortid pr no 28 timer overnatting 0 Sitér dette innlegget Link to post
s/y UT-sia Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 63 døgn i båten og det beste av alt er at snart er det høstferie - Sommern er herlig i Norge (og sverige) Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 16 døgn og ca 80 motortimer til båten er solgt den 14 august. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Enzo Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 (redigert) Ca 240overnattinger, rundt 80motortimer har det vel blitt i år Redigert 11.September.2011 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 Blir vanskelig å slå, Enzo Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 15 overnattinger. 410 nm tilbakelagt på 61 motortimer. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 ca 25 overnattinger & 140 timer, men sesongen er langt i fra over. Satser på å avslutte sesongen med nyttårscruice med rømmegrøt og spekemat. Ny sesong starter dagen etter. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 98 overnattiner så langt. Pleier å havne rundt 105 et sted. Vanskelig å komme særlig over når man er i full jobb. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Christensen Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 21 overnattinger og ca 80 motortimer, ca300 mil på loggen, som viser 10% for lite! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
jonol Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 Kjempesommer i Vestfjordbassenget i år. Motortimer: 112. Distanse: 1100+ nm. Overnattinger: 8 Jeg regner med litt mere før opptak. Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
Skjær i sjøen Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 Strålende fornøyd med i overkant 30 motortimer og 1 overnatting. Hadde kanskje klart en eller to overnattinger til, men det er ikke så veldig behagelig med 4 stk på 20 fot. Trenger ofte ikke mer enn 2-3 motortimer for å være ute en hel dag. Her er det holmer som gjelder. Har egentlig vært en fin sesong for oss. Var på tur i går, grillet og koste oss, men nå er det snart slutt her. Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Jori Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 Som jeg skrev i en annen tråd, sesongen er avsluttet, resultat 25,5 driftstimer og 7 overnattingsdøgn. Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 (redigert) Hei! Til Enzo , REM, s/y UT-sia og Astor med flere. Jeg ser jo at trådstarter sier noe om at sesongslutt nærmer seg for ham/henne. Jeg svarte ut fra forutsetningen; så langt i "sommer"! Sesongen er selvsagt ikke slutt, og jeg missunner de av dere som kan "sleide" direkte over til ny sesong på nyttårsaften. Til det er isen vanligvis for tykk inne i Slependrenna i Asker! Ha en fortsatt fortryllende båtsesong! Mvh. Strawberry Redigert 11.September.2011 av strawberry (see edit history) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Bonus Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 Jeg er jo ikke så interessert i statistikker og slikt ..., men her er det vi har fått til iår. Og, sesongen er jo ikke på langt nær over. Båtdager Overnattinger Motortimer Distanse Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 Nå slutter heller ikke vi sesongen før i desember, men fjoråret viste 70 overnattinger, 157 motortimer og 1800Nm utseilt. Blir noe kortere distanse i år ser jeg, men ligger an til like mange overnattinger:-) Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
30føtter Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 Mitt bidrag er TIL NÅ: 415 nm. 50 motortimar og ca 750 liter diesel. Overnattinger er altfor få, ca 20. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.