Jump to content

Overnattingsdøgn og motortimer denne sesongen.

Eureka

Recommended Posts

Det har vært en elendig sesong på Sørlandet i år. Når det gjelder "den store" båten - ingen overnatninger - foreløpig - men den skal først opp medio november, så man vet aldri. Kun 131 timer gangtid på motoren hittil - og det burde vært nærmere 300. I tillegg til været, skyldes dette at en pakning i motoren gikk samt at returslangen for diesel deretter lakk ut nærmere 150 liter på en liten kveldstur. Jeg håper at 2012 gir helt andre tall og ingen maskinelle feil! Da er det planlagt med minst én lang langtur.

Jeepen har riktignok gått nærmere 100 timer i år (men fusker) og den mest brukte båten vår - Steady 320 (uten timeteller) har sikkert gått vesentlig mer, den går flere ganger hver eneste dag og helt uten problemer (reklame for gml Yamaha 2-takt 6 hk - de bare går og går, uansett temperatur). Men - vi bor jo på en sten ute i vannet og er helt avhengige av båt.

Trond

• 1 måned senere...

Vi har vel brukt båten omtrent like mye som vi pleier, bortsett fra at det ble lite efter august. I midten av september mistet jeg propellen (dykker fra RS fant den igjen), men jeg måtte på land for å få den på igjen. Og da fant jeg ut at vi like så godt kunne avslutte sesongen da. Normalt er i overgangen okt/nov. Nedenfor litt oversikt over båtbruken min fra 1988 og til og med i år. I 2004 brukte jeg båten normalt, men har mistet de sidene i loggboken der jeg hadde dataene. Jeg ble pensjonist 2005, så da økte bruken noe.

bruk_foer_ferie.png

bruk_ferie.png

bruk_etter_ferie.png

bruk_totalt.png

bruk_motortimer.png

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei. Hentet båten nord for Bodø i påsken iår, og etterpå ble den satt på land for montering av baugthruster. Og det tok jo sin tid, så dermed ble det ikke tur før i slutten av Juni. Etter litt finregning kom jeg frem til ca 45 døgn i båten. :sailing: Men jeg lover dere at det skal bli adskillig flere neste år. :cheers_wine: Motortimer?? ca 100.

Etter nesten halvert ferie pga. sykdom i familen og bryllupper ble det derfor i i siste delen av sessongen lite båtbruk, men vi kom opp i 57 overnattingsdøgn.

Tenkte å ta en tur til helgen, men pga. værvarslingen blir det trolig ikke noe av.

Båten går trolig opp neste helg.

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Her en oversikt over vår båtbruk de senere år, måned for måned, det viser godt at vi alltid tar ferie i august. Store variasjoner i april, gjenspeiler når isen gikk i havnen og været deretter.

bruk_pr_md.png

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...