1125ex Svart 14.September.2011 Link til dette innlegget Svart 14.September.2011 63 overnattinger, 130 motortimer, og ca 900 nm. Har fartet rundt på Helgelandskysten der vi har hatt bra vær hele sommeren. Regner enda med noen turer før vi tar vinter. Ser allerede fram til neste sesong. Sitér dette innlegget Link to post
Trondwi Svart 14.September.2011 Link til dette innlegget Svart 14.September.2011 Det har vært en elendig sesong på Sørlandet i år. Når det gjelder "den store" båten - ingen overnatninger - foreløpig - men den skal først opp medio november, så man vet aldri. Kun 131 timer gangtid på motoren hittil - og det burde vært nærmere 300. I tillegg til været, skyldes dette at en pakning i motoren gikk samt at returslangen for diesel deretter lakk ut nærmere 150 liter på en liten kveldstur. Jeg håper at 2012 gir helt andre tall og ingen maskinelle feil! Da er det planlagt med minst én lang langtur. Jeepen har riktignok gått nærmere 100 timer i år (men fusker) og den mest brukte båten vår - Steady 320 (uten timeteller) har sikkert gått vesentlig mer, den går flere ganger hver eneste dag og helt uten problemer (reklame for gml Yamaha 2-takt 6 hk - de bare går og går, uansett temperatur). Men - vi bor jo på en sten ute i vannet og er helt avhengige av båt. Trond Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 Vi har vel brukt båten omtrent like mye som vi pleier, bortsett fra at det ble lite efter august. I midten av september mistet jeg propellen (dykker fra RS fant den igjen), men jeg måtte på land for å få den på igjen. Og da fant jeg ut at vi like så godt kunne avslutte sesongen da. Normalt er i overgangen okt/nov. Nedenfor litt oversikt over båtbruken min fra 1988 og til og med i år. I 2004 brukte jeg båten normalt, men har mistet de sidene i loggboken der jeg hadde dataene. Jeg ble pensjonist 2005, så da økte bruken noe. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
EiSvIn Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 Sukk... Overnattinger: 0 Timer for motor: 0 De to-tre dagene i sommer med fint vær ble tilbakt på fødestua på Ahus (fikk ikke dama opp i båten før, og var opptatt av noe annet etterpå), så da kompanseres en særdeles dårlig båtsessong i år med pappaperm fra mars til og med august neste år. Da blir det båt! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 Ca 70 motortimer. Rundt 4 ukers overnatting i båten. Ble lite i år av mange grunner. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 For tidlig å sette strek enda. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kåre Trønder Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 Hei. Hentet båten nord for Bodø i påsken iår, og etterpå ble den satt på land for montering av baugthruster. Og det tok jo sin tid, så dermed ble det ikke tur før i slutten av Juni. Etter litt finregning kom jeg frem til ca 45 døgn i båten. Men jeg lover dere at det skal bli adskillig flere neste år. Motortimer?? ca 100. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 97 bruksdager med 73 overnattinger. 137 motortimer og 1.411 NM utkjørt distanse Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 Siste helgen nå. Skal opp på mandag! Det ble 63 overnattinger, den 64 natt til mandag! (Tidlig opp!) Rundet 100 timer på motoren forrige helg! Gleder meg til våren! Mvh. Strawberry Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Sitrin Svart 28.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2011 Etter nesten halvert ferie pga. sykdom i familen og bryllupper ble det derfor i i siste delen av sessongen lite båtbruk, men vi kom opp i 57 overnattingsdøgn. Tenkte å ta en tur til helgen, men pga. værvarslingen blir det trolig ikke noe av. Båten går trolig opp neste helg. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
TF Svart 28.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2011 Sesongen er ikke slutt ennå, men hittil 82 overnattinger og 1510 nautiske mil. Motortimer blir vel rundt 250. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2011 Her en oversikt over vår båtbruk de senere år, måned for måned, det viser godt at vi alltid tar ferie i august. Store variasjoner i april, gjenspeiler når isen gikk i havnen og været deretter. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
KOB Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 2011 Distanse: 760Nm (2010: 755) Timer: 71t (2010: 74t) Snittfart 10,7knop Dager ombord: 33 Overnattinger: 4 Se også Hannah V Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Diesel248 Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 (redigert) Rundt 165 motortimer på Sabb-en. 0 Overnattinger... Redigert 14.November.2011 av Diesel248 (see edit history) Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Kaftein ØL Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 ca. 1800 nautiske mil, 300 timer for motor og utallige overnattingsdøgn denne sesongen! Synes vi har fått brukt båten veldig mye til tross for endeløse skyer og regnbyger Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 Dager hitentil 116 motor 135. Mil til Ålesund og tilbake. Og været var bra, men det var kalt, neste år kommer sjøvann og lufttemp også. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
MajorAndy Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 Jeg har ikke så fornem statistik som andre herinde, men året ser nogenlunde således ud for os: Motortimer: Cirka 110 Antal overnatninger: Cirka 30. heraf kun 1 efter 1/8! Meget usædvanligt, men det afspejler et fantastisk forår og en knap så god høst.. Antal Nm: Lige over 750. Sitér dette innlegget Link to post
Vinke Lanke Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 Sesongen er ennå ikke slutt, men så langt i 2011 er det blitt 93 overnattinger, ukjent antall nm og ukjent antall timer på motorene. Det som derimot er kjent er at jeg har fyllt ca 3000 liter diesel... Sitér dette innlegget Link to post
jernkjøl Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 Fornøyd med årets sesong. Motoren har duret 160 timer og båten har hatt 34 overnattinger i en ellers travel hverdag. Flott og tidlig vår gjorde denne sesongen til en av de bedre på lenge! Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 I år ble det 93 timer på motoren, 440 liter diesel understreker at jeg har kjørt litt hvassere en jeg normalt pleier. Har surret litt med utseilt distanse i år men har notert ned 333 nm. tipper det ble rundt 40 overnattinger. Rundt 1,3 liter på mila, 4,8 liter pr. time, dette er jo snittverdier da. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 10 overnattinger og ca 25 motortimer. Men håper på mer fritid nesteår... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.