Jump to content

Etterinstallere dusj i båt


Strekkfisken

Recommended Posts

Jeg er relativt nyfrelst seilbåtentusiast, og går med planer om å kjøpe båt.

Jeg er betatt av eldre Hallberg Rassyer, og med økonomi, erfaringsnivå og komfortkrav som kriterier ser det ut til at jeg havner på en 312.

 

Ett av kravene mine som er ganske ufravikelige er dusjmuligheter om bord, jeg trives bedre i uthavn enn i overfylte gjestehavner. Tror dette blir et ganske absolutt krav for å få mine to tenåringsdøtre med på tur også...

 

312 Mk II kom jo med dusj fra fabrikken, men disse finnes det ikke så mange av på markedet. Det ble vel bare produsert et par hundre av disse, mot nærmere 500 av Mk I.

Spørsmålet blir om noen har erfaring med å ettermontere dusj på en båt av denne typen, og om det er mye jobb / kostbart å sette bort? Utgangspunktet må være at bereder og trykkvann er på plass fra før, men det er vel en del annet som følger med også. Sumppumpe antar jeg trengs, noen som vet om dører, skott og innredning påbadet ellers vil tåle fuktbelastningen av sporadisk dusjing ved en ettermontert løsning?

 

Eller bør jeg glemme hele greia og gå for en Mk II der dette er på plass fra fabrikken? Ser det ligger en ute på Finn akkurat nå, men det blir nom ikke handel på meg på denne siden av vinteren...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...