Jump to content

Active Noice Reduction Hodetelefoner ombord


toholthe

Recommended Posts

Hei,

 

jeg prøvde et par sånne relativt kostbare BOSE høretelefoner med aktiv støydempning på et fly her forleden. Helt fantastisk hvor stille det blir.

Lurer på å kjøpe et par å ha til dattern min, så kan hun sitte inne i båten og se Ole Brum selv når vi går for motor. Har seilbåt med liten dieselmotor, og det blir en del støy selv om motoren er isolert relativt godt.

 

Noen som vet om disse vil funke på motorlyden fra en dieselmotor. Er jo litt andre frekvenser enn flymotor.

 

T

Link to post
Share on other sites

Denne tanken har jeg vurdert også, særlig om man kun er i ren transportetappe alene. Jeg har noen Panasonic ører som etter min mening er bedre en Bose sine og omtrent halve prisen. Jeg har forsøkt begge to på fly.

De fungerer dessuten veldig bra på bussen, i byen og ellers der der er støy. Ser ikke noe grunn til at de ikke skulle virke i båt også, spørsmålet er vel hvor godt de virker.

Link to post
Share on other sites

Takk for linker Frøken Fryd.

 

Jeg ser at Panasonic også har "ørepropp-modeller". Er det noen som har erfaring med disse, og om de gir samme støydemping som på de større bøyle-modellene?

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Ørepropper fungerer men jeg synes ikke det er kjekt å ha på ørepropper lenge. På bussen ville jeg valgt propper fordi de ikke tar plass og turen er kort. På ett fly eller i dette tilfellet en båt ville jeg hatt hodetelefoner som omringer ørene, ikke presser på ørene. Selv har jeg en Panasonic som ser ut til å ha gått ut av sortimentet (sølvgrå), de synes jeg er bedre enn Bose, Bose sine ser litt penere ut da men jeg setter meg ikke på fly for å se bra ut :giggle:

Redigert av Frøken Fryd (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...