Jump to content

Fordeler med dp kontra singel prop i dobbelmontasje


WGM36

Recommended Posts

Iflg egenreklamen skal Duoprop gi opptil 30 % raskere akselerasjon og produserer topphastighet ca. 5 % raskere enn noe konvensjonelt enkeltpropellsystem - uten å øke drivstofforbruket. Ved delvis belastning kan du forvente mellom 10 og 12 % lavere drivstofforbruk.

Ellers er det mindre sidelengs ved bakking.

Hvor du henter min 20% fra? du kan ikkje legge sammen prosent

Link to post
Share on other sites

Raskere akselerasjon er vel avhengig av hva slags motorer og båt det sitter på, hvis du har lite dreiemoment på lavere turtall som f.eks. steyr, vil den reduserte slipp-prosenten medføre at det tar lenger tid før motorene kommer opp på riktig turtall, der hvor momentet finnes. Også kan den bli litt brå ved finmanøvrering. Skal du bruke Bravo 3X, VP DP-S eller DP-G? DP-S passer i samme hullet som mercruiser drev og er det som selges sammen med VP D3 -et robust drev, men på Bravo 3X kan du vel beholde transom m.m.

Redigert av DieselDahl (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hadde håpet å beholde transomen ja, 30% raskere aks er jo meget bra.

5% raskere på topp spiller liten rolle, det samme vil jeg si om 10-12% mindre drivstoff.

Blir vel til at jeg beholder de gamle bravo 2 drevene tror jeg, bytte til stål prop, for bytte prop må jeg jo uansett.

20 prosent kom jeg til med å legge sammen to motorer ja, men ser jo at det blir feil.

 

Mvh Terje Larsen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...