Jump to content

Jeg er glad jeg ikke skal ut på havet imorgen


Lars H.

Recommended Posts

Blåser godt her i sør nå

Blir et frisk døgn

Oksøy - Åna Sira: Sørvestlig sterk kuling 20. Regn. Lokalt mye nedbør. Tirsdag skyet eller delvis skyet med regnbyger.

 

Utsira Sør: Søraust stiv kuling 15, dreiende sørvest, i natt økende til sterk kuling 20. Regn og regnbyger med moderat til dårlig sikt. Tirsdag sørvest sterk kuling 20, kan hende kortvarig liten storm 22. Tirsdag ettermiddag minking til vestlig stiv kuling 15, liten kuling 12 lengst nord. Regnbyger. Moderat sikt i nedbør.

 

 

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Har igjen vært i havna på Skjærhalden og linken til Vesterøy som olpi la ut, ser jeg på som svært nyttig.........

 

Prognosen ble litt feil når det så ut som høyeste vannstand skulle bli 0600. Topp vannstand var ca 0300-0400 ilfg målt vannstand i natt på Viker. Må nok regne litt slingringsmonn ved slikt vær... .

 

Været gjorde vannstanden ca 64 cm høyere enn normalt høyvann i natt.

Redigert av olpi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg synes de gamle sidene til yr er grei. Ligger havvarsel og kystvarsel der. Observasjonene oppdateres hver 3 time.

observasjoner retro met.

Ellers så bruker vi fiskere meldingene fra theyr.net på Island. De stemmer bra nordpå.

Fant en side med noen vær linker. Ligger nederst på siden

noravind.net

Redigert av Keiko123 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den kraftige vinden har ført til at Color Line kansellerer sine avganger til og fra Sandefjord og Strømstad tirsdag. Les mer hos NRK her.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

.............

Ellers så bruker vi fiskere meldingene fra theyr.net på Island. De stemmer bra nordpå.

 

 

Får ikke opp siden: theyr.net.... er det noe feil i adressa, eller er det problemer med selve siden? ( Eller kan det være nettleseren min som ikke liker Island :eek: , bruker IE 9 )

Redigert av Hafrsfjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kommer nettopp fra Engelsviken, Hulda ligger der og venter på slipp. Det blåser opp til 20 m/s nå kl. 15:30. Ett tau var gnagd av. Men det er mange fler og ta av. Engelsviken Slipp har lagt ut ekstra fortøyninger på Hulda i tillegg. Og fendrene var nær ved å krabbe opp på brygga. Da jeg leverte båten for en uke siden, måtte jeg klatre fra kaia og ned på dekket, nå måtte jeg klatre opp for å komme på dekket. Kan vel tenke meg at forskjellen er en ca. 80 cm.

Link to post
Share on other sites

Har du sett hvordan det ligger an med vannstanden i Son? Håper tampene er lange nok for Trudelutt, og så har jeg jo strekkavlasting på tampene.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg ville gjerne vært på havet idag. Skulle hatt ferga fra Hirtshals til Kristiansand, men de båtene har jo ligget stille noen dager. Turen gikk fra Lübeck med bil kl. 9. Etter 2 kundebesøk i Danmark gikk turen via Fyn og Sjælland, men der viste det seg at pysene hadde stengt Øresundsbrua for "lette kjøretøy". Da ble det likevel en båttur. Fra Helsingborg til Helsingør. Ingen problem pga vestavind. I skrivende stund har jeg tatt "gjestehavn" i Oslo etter nesten 900 km i bil. Vinden rugget i "farkosten" hele veien. Skremmende hvor isolert vi blir her i landet når Vårherre skvulper i Skagerak. :sailing:

Redigert av Møkkalasset (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...