Jump to content

Montering av bravo 1


Rinker454

Recommended Posts

Driver og monterer et bravo 1 drev men sliter med og få drevet helt inn, dvs det stopper på oringer som tetter ved gimball lager, har sjekket senteret på lageret mot copler.

Mener at jeg har fulgt listen under

 

9. Install the sterndrive unit.

a. Position the trim cylinders so that they point straight backwards (aft).

b. Align the U-joint shaft with the bell housing bore. Ensure the studs on the bell

housing align with the appropriate holes on the sterndrive unit.

c. Guide the U-joint shaft through the gimbal bearing and into the engine coupler.

Ensure that the shift linkage jaws engage with the shift cable.

d. If necessary, rotate the propeller shaft slightly to align the U-joint shaft splines with

the engine coupler splines, then slide the sterndrive unit completely into the bell

housing.

e. Rotate the propeller shaft slightly to ensure that the sterndrive unit is still in

NEUTRAL once installed.

10. Fasten the sterndrive unit to the bell housing. Start from the center and torque the nuts.

 

 

Men mangler altså de siste cm for og få det inn :headbang:

 

Setter stor pris om noen har noen lure triks på lager :flag:

Link to post
Share on other sites

Har brukt en del makt(vi var 2 stk), jeg har byttet lager, har fått et nytt drev(forsikringsskade)men har målt splinen osv.

den er kommet inngrep.

Har sjekket opprettingen med en hjemmelagd annretting :blush:(mulig det ikke er bra nok)

På den gamle splinen var det ikke o ring nær kopler, men det er det på den nye(har prøvd m oring og uten).

Det gamle drevet var et vanlig bravo 1 men det nye er disel drev(har fått vite at det skal være det samme)

Link to post
Share on other sites

Har sjekket opprettingen med en hjemmelagd annretting :blush:(mulig det ikke er bra nok)

 

:rolleyes:

 

 

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post
Share on other sites

Skjønner at jeg skal få tak i et bedre verktøy til og sjekke oppretingen, (he he) skal dobbel sjekke lageret mot disel splinen.

Takker så mye for bra tilbakkemeldinger og bra videoer :thumbsup: .

Jeg kommer tilbake med utfallet etter at drevet er ferdig montert(gir aldri opp:-)

setter pris på hvis det er noen flere smarte triks utover det som har kommet frem i dag ,igjenn Takk til alle

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...