Rinker454 Startet 12.September.2011 Del på Facebook Startet 12.September.2011 Driver og monterer et bravo 1 drev men sliter med og få drevet helt inn, dvs det stopper på oringer som tetter ved gimball lager, har sjekket senteret på lageret mot copler. Mener at jeg har fulgt listen under 9. Install the sterndrive unit. a. Position the trim cylinders so that they point straight backwards (aft). b. Align the U-joint shaft with the bell housing bore. Ensure the studs on the bell housing align with the appropriate holes on the sterndrive unit. c. Guide the U-joint shaft through the gimbal bearing and into the engine coupler. Ensure that the shift linkage jaws engage with the shift cable. d. If necessary, rotate the propeller shaft slightly to align the U-joint shaft splines with the engine coupler splines, then slide the sterndrive unit completely into the bell housing. e. Rotate the propeller shaft slightly to ensure that the sterndrive unit is still in NEUTRAL once installed. 10. Fasten the sterndrive unit to the bell housing. Start from the center and torque the nuts. Men mangler altså de siste cm for og få det inn Setter stor pris om noen har noen lure triks på lager Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 12.September.2011 Del på Facebook Svart 12.September.2011 Snakker du om o-ringene på akselen som skal inn i coupleren? Har du smørt fett på akselen? Hvor mange cm mangler? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Rinker454 Svart 12.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2011 det er ca 2,3 cm som mangler, aksel er smørt med marine fett.ble faktisk litt usikker men tror det stopper på de innerste o ringene som ligger v gimball lageret Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 12.September.2011 Del på Facebook Svart 12.September.2011 Har du brukt mye makt på det da? Og har du sjekket opprettingen med en opprettingsdor? Er det nyinstallasjon eller har drevet bare vært av? er splinen kommet i inngrep? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
adeneo Svart 12.September.2011 Del på Facebook Svart 12.September.2011 Som DieselDahl nevner bør det alltid sjekkes at alt er rett med en tolk, og du har selvfølgelig utført 9e, og rotert propellakselen litt frem og tilbake mens du legger press på drevet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Rinker454 Svart 12.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2011 Har brukt en del makt(vi var 2 stk), jeg har byttet lager, har fått et nytt drev(forsikringsskade)men har målt splinen osv. den er kommet inngrep. Har sjekket opprettingen med en hjemmelagd annretting (mulig det ikke er bra nok) På den gamle splinen var det ikke o ring nær kopler, men det er det på den nye(har prøvd m oring og uten). Det gamle drevet var et vanlig bravo 1 men det nye er disel drev(har fått vite at det skal være det samme) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Rinker454 Svart 12.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2011 har også vridd påpropellen som du nevner, kansje det bare må rå makt til:-) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 12.September.2011 Del på Facebook Svart 12.September.2011 Hmmm, mener dieseldrevet har en tjukkere aksel. Får du målt diameteren? Kanskje du har satt inn feil lager? Her er jeg på tynn is eller dypt vann..... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Executive Svart 12.September.2011 Del på Facebook Svart 12.September.2011 Har sjekket opprettingen med en hjemmelagd annretting (mulig det ikke er bra nok) Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post Share on other sites More sharing options...
Rinker454 Svart 12.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2011 Skjønner at jeg skal få tak i et bedre verktøy til og sjekke oppretingen, (he he) skal dobbel sjekke lageret mot disel splinen. Takker så mye for bra tilbakkemeldinger og bra videoer . Jeg kommer tilbake med utfallet etter at drevet er ferdig montert(gir aldri opp:-) setter pris på hvis det er noen flere smarte triks utover det som har kommet frem i dag ,igjenn Takk til alle Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.