Jump to content

Driftstemperatur Perkins 6.354, samt jording av instrumentpanel


vilhelmh

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg har en perkins 6.354 (185 hk) montert i en Nord West 900.

 

For å ta det enkleste først:

 

jeg har problemer med at insturmentene hopper litt opp og ned. Det ser ut som en jordfeil. Vet noen av dere om det er en egen jordledning som skal gå fra instrumentpanelet og til jord (på motoren). Hadde vært supert om noen hadde en koblingsskjema.

 

Så til temperaturen:

 

Motoren går fint, og er gått lite etter at det ble byttet blokk (shortmotor). Driftstemperaturen synes jeg dog er litt høy. På instrumenteringen får jeg ved fullt pådrag etter en god halvtimes gåing 99-100 grader vanntemperatur. Jeg har forsøkt å måle huset hvor føleren er montert med et IR termometer og får 94 grader.

Etter en times gåing kan jeg ved enkelt anledninger få motoralarm på oljetemperatur. Denne har jeg greid å måle til 103 grader med IR på føleren. Alarmen går umiddelbart av ved reduksjon av pådrag ned til ca 1800 omdr. Da ligger temperaturmåleren på rundt 90 grader, kanskje enda lavere.

 

Er det noen av dere flinke motorfolk som har noen gode tips på hva som er galt?

 

 

mvh

 

V

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...