Erato Startet 13.September.2011 Del på Facebook Startet 13.September.2011 Artig radiosamtale mellom amerikansk marine og kanadisk sjøfartsmyndigheter utenfor kysten av Newfoundland. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 13.September.2011 Del på Facebook Svart 13.September.2011 Fantastisk... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Asbjørn2 Svart 13.September.2011 Del på Facebook Svart 13.September.2011 Foretrekker denne versjonen Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 13.September.2011 Del på Facebook Svart 13.September.2011 God, gammel historie, men muligens ikke helt sann... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Sydvesten Svart 13.September.2011 Del på Facebook Svart 13.September.2011 Sann og sann, historien er like god uansett... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sjøtunga Svart 13.September.2011 Del på Facebook Svart 13.September.2011 Jada, vi får si som Jon Leirfall: Vi visst' det va' itje sainnt, men det va' no artig å hør' det, lell Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
småbåtentusiasten Svart 13.September.2011 Del på Facebook Svart 13.September.2011 Eller: Om det ikke var sant var det i hvert fall godt ljugi! Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 14.September.2011 Del på Facebook Svart 14.September.2011 (redigert) Denne her har jo vært vist en del ganger, morsom er den likevel. Redigert 14.September.2011 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
hanto1 Svart 14.September.2011 Del på Facebook Svart 14.September.2011 For mange år siden var jeg på broa som skipsmekanoker-lærling. Vi var på vei ut av kanalen med en 120 000 tonner og vi hadde en båt på mulig kryssende kollisjonskurs. Da vi nærmet oss litt til ble vi oppkalt på VHF: (Sterk fillipins aksang)- This is ship xx Calling ship on my right side, what is my position... Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 14.September.2011 Del på Facebook Svart 14.September.2011 Minner meg om en samtale vi høte for mange år siden nede i gulfen. Lå til ankers utenfor Sirri Island (Iran) og ventet på å losse. Overhørte en samtale der en båt kalte på Doha port controll, han fikk da beskjed om å kalle opp igjen når han var ankommet "seabuoy" - mener å huske at det var en seilas inn fra den - Etter en stund kommer krabaten tilbake på radioen - Doha portcontrol, i am at the seabuoy now, but the seabuoy is not here. Han fikk ikke svar fra portcontrol. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Sydvesten Svart 14.September.2011 Del på Facebook Svart 14.September.2011 Minner meg om en samtale vi høte for mange år siden nede i gulfen. Lå til ankers utenfor Sirri Island (Iran) og ventet på å losse. Overhørte en samtale der en båt kalte på Doha port controll, han fikk da beskjed om å kalle opp igjen når han var ankommet "seabuoy" - mener å huske at det var en seilas inn fra den - Stemmer det, dette er en bøye som ligger ved innseilingen til Doha havn....som ligger ute ved starten på den mudrede kanalen som fører inn til selve havnen Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.