Jump to content

Boats are a money pit


Sjøogvind

Recommended Posts

Det er jo alt etter som! jeg har dobbeltnaust som er 8M langt så jeg får inn en båt på 20-23 fot. ikke noe problem med Askeladden vår som er 6M + hengerdrag. Vi har både vann og strøm så optakksrengjøring og motorservice tar vi selv, om det ikke er ventiljusteringer eller motortekniske ting. Noe mere servicekostnader må man jo påberegne større båter med ev. hekkagregat. men båtlivet trenger nødvendigvis ikke være et pengesluk! En god regel er jo å legge lit ekstra i kjøpesummen for å få en nyere båt uten alt for mye gamle komponenter som etterhvert må skiftes eller overhales! Det kan bli et pengesluk. på Nyere båter med moderne motorer er det jo stort sett filterbytte anoder impeller og oljeskift som gjelder! og har du ikke 11 tommeltotter kan du få til dette selv. Men vinterlagring er jo blitt big buisniss! hehe

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Det er et faktum at andelen "handymen" blant oss stadig reduseres, slik at en stadig større andel av båteierne kjøper disse tjenestene. Jeg gjør alt selv, synes det er en trivelig jobb og det gir meg følelsen av å ha kontroll. Når det gjelder de aller nyeste motorene så begynner vel de å bli like spekket med elektronikk som moderne bilmotorer, slik at det bl.a. kreves diagnoseverktøy m.m. i forbindelse med service. Da er det annen sak.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...