Jump to content

Vindsug på kalesje løftet vindskjermen av på Windy 9000!


KSE

Recommended Posts

Alt går ikke alltid etter planen, når det er snakk om båt. I forbindelse med bilfrakt av båt ble topp profilen på vindskjermen "løftet av" glassrutene i vindskjermen på min nyinnkjøpte Windy 9000. :headbang:

 

Ifølge Windy er ikke dette noe nytt. De hadde visst hørt om flere tilfeller av dette ifb. bilfrakt. Sug på kalsesjen løfter regelrett profilen av rutene... Selv med kun en havnepresenning på, har dette visstnok skjedd(!)

 

Jeg venter nå på tilbud på remontering fra Ertec, og avklaring på forsikringssak.

 

Hadde jo håpet på noen fine turer i september og oktober, men kan nok se langt etter det nå. Tør ikke gå en meter med løs vindskjerm, og har pakket inn vindskjermen med presenning...

 

 

Noen andre som har opplevd noe lignende? :confused:

Link to post
Share on other sites

Har iallfall blitt anbefalt av forhandleren min å aldri kjøre med kalesjen på hvis man skal kjøre i over 60. Da vanlige båter i utganspunktet ikke er bygget for de hastighetene man vanligvis kjører med på motorvei. Har opplevd at en søm i kalesjen (eldre kalesje) røk i 40 knop, så man skal ikke kjimse av turbulens kreftene som oppstår i høy fart. Lykke til med forsikrings saken, får håpe de er greie med deg.

Link to post
Share on other sites

Selv har jeg aldri hørt om noe lignende nevnt noe sted. Jeg har også kjørt andre båter på tralle i 80 km/t både med og uten kalesje.

 

Transportøren jeg brukte har lang erfaring med transport av båt, og burde kunne det. Han hadde opplevd både det ene og det andre. Bl.a. kalesjer som løsner og glidelåser som glir opp underveis, men aldri noe som dette.

 

Vel vel jeg kan nå ikke annet enn å håpe at forsikringen fungerer etter hensikten, som forsikring mot uforutsatt skade...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...