Jump to content

Spørsmål til tilt VP DPS-A drev etter reklamasjon


HenrikOrrskär

Recommended Posts

Hei

Hadde reklamasjon på tiltsensoren på drevet hos Bjordal og Madsen i Bergen for en uke siden da tiltverdiene hoppet opp og ned fra sannsynelige til usannsnyelige verdier. Alt fra -2 som vi kjører på til vanlig til 60 mens vi kjørte, drevets posisjon var selvsagt den samme, men verdiene beveget seg som sagt.

Skiftet giver på service og ting fungerte tilsynelatende.

Men i dag når jeg kjørte opplevde jeg at jeg måtte helt ned på -5 for å ligge på samme trimnivå som vanlig(før -2), og drevet går nå ned til -10. Har ikke drevet faste verdier? Hvorfor kan jeg nå gå ned til -10, var ikke slik verken før eller etter reklamasjon? Kan jeg evt kalibrere dette selv(har gjort dette før for å stille inn maks og min, men vet ikke om det hjelper på dette). Tips og erfaringer ønskes,

Redigert av HenrikOrrskär (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tiltsensoren kan justeres ved å vri på selve sensoren.

Prosedyren for justering ved montering er å måle motstanden i sensoren ved en gitt stilling av drevet, det står beskrevet i manualen for Volvo DPS-A her.

Med instrumentet montert kan du prøve deg frem til du får rette verdiene, eller du kan bruke ett multimeter og følge manualen, det skal bli riktig når motstanden er riktig i forhold til manualen.

Link to post
Share on other sites

Takk for tilbakemelding adeneo!

Jeg har vært og kalibrert drevet i dag, da ble det plutselig tilbake til normalen så og si. Merkelig. Uansett, dette med å måle seg frem skulle jeg jo tro Volov gjorde da de monterte, hvis ikkje det fungerer videre nå får de en sint telefon!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...