Jump to content

Hvordan lese koblings skjema?


sveini 95

Recommended Posts

Gå over og kjenn om det er noen løse ledninger og se etter irring på kontaktene. Spesiellt de tykke kablene fra batteriet til starteren. Hvis du ikke finner noen problemer der, så kan du snurre motoren litt for hånd ved å bruke en skralle eller noe på bolten som holder reimskiva på veiven. Og så prøve starteren igjen.

Link to post
Share on other sites

Gå over og kjenn om det er noen løse ledninger og se etter irring på kontaktene. Spesiellt de tykke kablene fra ...

 

etter som jeg har sett er det ikke ir noen plasser og alle ledningene henger fast... untat to stykk som henger og slenger disse vet jeg ikke hvor skal. men kan relet være gåent?

Link to post
Share on other sites

Tikkingen tyder på at det ikke er gåent, men kontaktpunktene inni relèet kan være irret. Det første jeg ville gjort var å bevege motoren litt som jeg nevnte i mitt forrige innlegg, det hjelper ofte. Har gjort dette et par ganger med bilen når den ikke vil starte, setter den i gir og bruker den ene foten til å skyve bilen litt bakover, da starter den med en gang.

Link to post
Share on other sites

Tikkingen .... Har gjort dette et par ganger med bilen når den ikke vil starte, setter den i gir og bruker den ene foten til å skyve bilen litt bakover, da starter den med en gang.

Nå har det seg sån at motoren ikka har startet siden 2006 og eg holder på å reparere den steg for steg så nå er det denne tikkingen og så er det at fjul ikke kom inn til sylinderen menn dette er antagelig fiksent... :D

Link to post
Share on other sites

Ja eg tror det er dynamostart ja. :flag_bp:

 

Men litt tillegs info... tiligere har startmotoren også godt runt men fårstat tikkingen.. nå i dag gikk ikke den heller rundt. men bare en hel hau med tikking. så siden det var litt dårlig gnist når den gikk rundt så vil jeg gjerne gå igjenon helle greiene bare får å være sikker :D

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...