Bjørn Løvjomås Startet 18.September.2011 Link til dette innlegget Startet 18.September.2011 Hei, lager et nytt emne om dette. Jeg skal starte min motor som for tiden står på tilhenger. Bruker bare batteri å koble til starter. Hvordan kan jeg koble for å hindre at dynamo ødelegges? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bearded Beast Svart 18.September.2011 Link til dette innlegget Svart 18.September.2011 Og hvorfor skal dynamo ødelegges?? Så lenge du ikkje kobler noe til D+ slik lading starter så går det finfint Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2011 Får ikke D+ strøm når batteriet kobles til starter? Trodde der var direkte forbindelse? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Sjøtunga Svart 18.September.2011 Link til dette innlegget Svart 18.September.2011 agder840 skrev On 18.9.2011 at 8.48: Får ikke D+ strøm når batteriet kobles til starter? Trodde der var direkte forbindelse? B+ er som oftest koblet direkte fra + på startmotor. D+ er alltid koblet via tenningsbryteren. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2011 ARG.. selfølgelig. blandet korta... så da gjør det ingenting å bare starte uten å koble til dynamo... ER fryktelig usikker.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Hulda Svart 18.September.2011 Link til dette innlegget Svart 18.September.2011 Nei, det gjør ingenting. Men en del systemer kan ta kvelden om man forveksler pluss- og minuspoler. Og det kan bli meget kostbart. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2011 Her ser dere et bilde av starter, hvordan skal man jumpkoble den? Som dere ser har jeg koblet kablene, men får ikke noe effekt ut av starteren. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.