MS Victoria Svart 15.Desember.2004 Del på Facebook Svart 15.Desember.2004 Er den lykkelige eier av et Honda Eu10i aggregat som går meget stille. Når jeg trenger mer strøm setter jeg dette på badeplattformen og starter opp maskinen. Det har en elektronisk regulator som reduserer turtallet til et minimum nåt effektforbruket tillater det. Til landstrømmen ombord er det tilkoplet en elektronisk lader på 3 x 25A. Generatoren er ikke til sjenanse for mange men brukes selvsagt kun når det kniper. Honda er ikke billig men varer lenge og går stille. Mange rimelige aggregater bråker mye og etter min mening er dette med støyen et viktig argument ved valg av slikt utstyr. Kan anbefales... Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 16.Desember.2004 Del på Facebook Svart 16.Desember.2004 Er den lykkelige eier av et Honda Eu10i aggregat som går meget stille. Når jeg trenger mer strøm setter jeg dette på badeplattformen og starter opp maskinen. Det har en elektronisk regulator som reduserer turtallet til et minimum nåt effektforbruket tillater det. Til landstrømmen ombord er det tilkoplet en elektronisk lader på 3 x 25A. Generatoren er ikke til sjenanse for mange men brukes selvsagt kun når det kniper. Honda er ikke billig men varer lenge og går stille. Mange rimelige aggregater bråker mye og etter min mening er dette med støyen et viktig argument ved valg av slikt utstyr. Kan anbefales... Antar at du mener " en lader på 25 amp med 3 uttak." Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Flid Svart 16.Desember.2004 Del på Facebook Svart 16.Desember.2004 (redigert) Snacks.... Skal bli spennende å se pris og levetid på saken. Hei Fikk noe info om Smartfuelcell i dag. Nærmeste forhandler på Østlandet er Seatronic i Moss, og prisen blir 49.990 svenske kroner inkl. avgifter. jan-h Redigert 16.Desember.2004 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 16.Desember.2004 Del på Facebook Svart 16.Desember.2004 Hei Fikk noe info om Smartfuelcell i dag. Nærmeste forhandler på Østlandet er Seatronic i Moss, og prisen blir 49.990 svenske kroner inkl. avgifter. jan-h Det var da voldsomt mye dyrere enn fra USA når dingsen blir produsert i Tyskland. Var dette prisen på SFC A25 eller SFC A50 ? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 16.Desember.2004 Del på Facebook Svart 16.Desember.2004 Det var da voldsomt mye dyrere enn fra USA når dingsen blir produsert i Tyskland. Var dette prisen på SFC A25 eller SFC A50 ? Hei jolo Svensken beskriver ikke hvilke type han mener. Dere ser selv hva han skriver jan-h Priset på Max-Powers Fuel cell ligger på 49 990:- SEK inkl moms Närmaste återförsäljare till dig är Seatronic i Moss Mvh//Mikael Mikael Andersson Navimo Nordic AB Lundenvägen 2 S-473 31 Henån Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 17.Desember.2004 Del på Facebook Svart 17.Desember.2004 Med fare for å spore av tråden, opplevde i sommer en som startet generatoren om bord for å steke søndags-biffen. Komfyren om bord gikk på 230V! Det var vel ikke store problemet. Jeg lå i uthavn sammen med en skøyte som hadde allt utstyr ombord på 230 V, inkludert kjøleskapet. Aggregatet, et stort bråkete dieselaggregat gikk døgnet runt!!! Jeg hadde tidligere med meg et lite Yamaha Aggregat som var ganske stillegående. Dette satte jeg gjerne langt vekk fra folk, med lang sjøteledning tilbake til båten. Noen klager kom det selv da, folk var plaget av støyen idet de passerte aggregatet når de gikk tur på øya... Nulltoleranse mener jeg det er. Honda Eu10i er enda mere stillegående, så jeg har sett på dette, og vurderer å kjøpe å montere "fast" inne i båten i lydisolert kasse. Siden laderen min gir 24V/55A blir nok aggregatet lite, men to aggregater kan kobles i parallell, og da bør det gå bra. (Plassproblemer, høyde, gjør at jeg ikke kan ha en Eu20i). Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Festina Lente IV Svart 17.Desember.2004 Del på Facebook Svart 17.Desember.2004 Beklager min 'utblåsning'! Og så var det vel bare den andre gangen. Var vel på NEWS hvor jeg pekte til den en gang.Aggregatet som sådan er sikkert bra, det er såvidt jeg husker utstyrt med en Honda 4T Motor som er solgt i uhorvelige mengder verden over. Problemet er at det er en gammeldags løsning, ikke bygget inn, slik at de bråker formidabelt (lydnivå 72 dB)i forhold til f eks Eu10i (lydnivå 52 - 57 dB) (3 dB ned er en halvering av støyen). Aggregatet gjør seg greit på en byggeplass eller andre steder man trenger strøm til el verktøy, men det er en katastrofe i en stille uthavn. Klagene vil komme etter ganske få minutter. Honda Eu10i koster kr 9 900,- på "tilbud" de tre fire siste årene. Så, billig er det ikke. Det gir en maks effekt på 1000W, og en kontinuerlig effekt på 900W. Aggregatene leverer i motsetning til andre aggregater en perfekt sinuskurve. I tillegg kan det gi ladestrøm til 12V batterier uten egen lader på 8,3 A. Tankvolum (bensin) er på 2,3 liter, og da er driftstiden fra 4,5 til 8 timer avhengig av belastning. Ved hjelp av en egen ledning kan to aggregater paralellkobles for dobbelt effekt. Det kan ikke vanlige aggregater uten vidre. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.