Jump to content

Wallas Ceramic d90 - sprukket topp...!


bjoris

Recommended Posts

Var på båttur i helga og nabobåten fikk ikke Wallasen varm. Jepp, dette hadde jeg greie på og hoppet ombord. Det var nettopp byttet flaske så jeg regnet med at lampeolja hadde rent ut, som jeg mistenkte kunne jeg med en sterk lommelykt se at pumpa lå å snappet etter lampeolje. Vi hevet flaska for å lette jobben for apparatet med å fram olja igjen, men tross gjentattet restarter kom det ikke mer enn lunk i platene.... Plutselig ser vi at hele toppen er sprukket, det går en sprekk over apparatet som går gjennom begge platene. Når vi presser litt på toppen siver det opp lampeolje gjennom sprekken... Det er ingen tvil om at toppen er sprekket helt gjennom...

 

Har aldri hørt om at disse kan sprekke, noen med tilsvarende erfaring? Hvordan kan denne sprekke uten at det er overopphetet? Kan jo ha vært en sprekk der før selvsagt. Noen som vet om slik kan fikses eller om det er kvelden og nytt apparat er løsningen, hva koster disse om dagen?

 

Tips mottas...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Ser nå at prisen er beskjedne 12.540 for apparatet og 3366 for toppen, la oss nå håpe at det holder å bytte toppen. Veldig flott om noen med kjennskap til dette kommer med tips... Selvsagt også interessant å vite om det er mulig å få deler og apparat til litt mer edruelig pris en den som var å finne i prislisten fra www.sundwind.no, fytti katta... sykt...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Joda, platetoppene kan sprekke. Men som regel etter en oppstått skade ved at en gjenstand som har blitt mistet ned på platen. Har skiftet noen slike gjennom åra.

 

Prisene er det dessverre lite å gjøre med, og en slik plate er i grunnen ganske lett å skifte når det gjøres på rette måten.

 

Sikker på at det er parafin som tyter opp i sprekken når du presser på? I så fall måtte apparatet ha vært snudd opp/ned slik at parafinen renner ned i isolasjonen. Sørg bare for at isolasjonen får anledning til å tørke ut før du monterer ny plate.

 

Forsikre deg om at det er en 90U eller en 95D (d90 finnes ikke) før du bestiller plate. Det er forskjellig dimensjon på disse, men prisen er den samme.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Apparatet er ikke snudd, det står montert i pentryet og har gjort det hele tiden. Det lakk ikke ut, mer svettet. Høres det ut som om det er noe mer galt? Limes platen? Hvor mye arbeid er det å få det gjort av en proff, som deg? Dette er lampeolje versjonen, sikkert 90U da, 95 er vel diesel?

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Tror ikke det er noe mer som er galt, bare kondens...

 

Platen limes ikke, den skyves på plass ved hjelp av glidemiddel.

 

90u er parafinversjonen, 95D er dieselversjonen (brenner også ypperlig på de fleste parafinkvalitetene)

 

Priser på arbeid/deler legger jeg ikke ut i tråder, men har sendt deg en IM

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...