Jump to content

Noen som har erfaring med speedmaster drev fra mercruiser


Joda3300

Recommended Posts

Har en kjenning som har 220 hk SST/Optimax med undervannshus ala dette. Ble brukt på en F2 racingbåt før,er som dag og natt i forhold til std undervannshus og vanlig "stålpropell".

Bråker noe aldeles j....... med eksos ut rett under power head ,samt at han savner reversj.

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post
Share on other sites

jepp bildet er tatt fra finn annonsa "magnum 502 8,2L 560 hp" har vudert å kjøpe den motoren, men må først få tak i båten ;)

 

Båten eg har vudert å kjøpe er en "cobra 28 x resbåt" men det er ikkje ein cobra 28.. men var det annonsa heite, vist ikkje cobra 28 blei laga som racebåt før da.

 

Mvh Tom Erik

Redigert av Joda3300 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

har vudert å kjøpe den motoren, men må først få tak i båten ;)

 

Mvh Tom Erik

 

 

like greit å kjøpe hele pakken hvis mulig ... grei v på den så går nok bra i bølgene , hvor stor er den..

 

Tror jeg har sett den i en annonse for noen år siden... er den 26 eller 28 fot, uten vindskjerm og fenderlist

Redigert av bukt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

jepp,det er mulig, Men om tilstanden på drevet på båten "eg skal kjøpe" er i ok stand, så trenger eg ikkje drevet, men bare girkasse og motor.

Men siden eg må ha girkasse, har denne girkassen utveksling 1.1 og korleis fungere dette med oppretting av motor/drev?

Vist ikkje eg tar heilt feil så er det mellomaksling med eit endeledd i hver ende, i fra drevet til girkassen, hvordan vet du at du holder akslingen beint? er det spesial verktøy for dette?

 

 

Mvh Tom Erik

Link to post
Share on other sites

Hvilken båt er det der bukt? Hva fart fekk du på den og hvilken motor hadde du i den? rååå lyd ;)

 

Mvh Tom Erik

 

 

underskrog fra en norskprodusert ess som egentlig var utenbordsmotor før ombygging , bygget overbygg selv og interiør , motor er en trimmet 350mercruiser høykomp motor med vortec topper, smidde stempler, andre lagere , kam, risere og 4" eksos rett ut .

kjøpte kompressor til den men ble aldri satt på... ikke kjørt den raskere enn 61.8 knop gps. hadde garantert fått 5 knop iallefall til ved å fjerne det avflakkede bunnstoffet men ble aldri til at jeg fikk somlet meg til det...

 

customess5.jpg

Redigert av bukt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har du bilder av prosjektet ? Hvilket drev hadde du, og ka var tørrvekt på denne båten (uten motor og drev) ?

Har bilder på en annen backup harddisk, brukte bare et alpha drev jrg som jeg byttet ut innmaten inni med gear som skulle tåle mere hp.. Kjøpt av en på siden www.speedwake.com som er en side for raske båter...

heiset motor og drev slik at propell gikk med 1/3 overflate, samme høyde som med bravodrev med imco overdel...

Båten veide vel rett over 500kg uten motor og drev... Ikke innredet inni under dekk...

Link to post
Share on other sites

Litt OT men kan du si noe om denne motoren? Moment, hester, toppturtall, hvilke ventiler, kamtider, løft, innsug, osv....

 

 

Stund siden jeg drev med den nå. hester 425hp , dreimoment husker jeg ikke i farten, har vel bremsepapir et eller annet sted, toppturtall jeg kjørte på var 6100 omdr. brukte en mercruiser 4bolts 350 block som base, lettet svinghjulet for raskere raksjon.

brukte vortec topper , ventiler og løft vet jeg ikke da jeg kjøpte av en som trengte penger til annet prosjekt. innsug var et edelbrock triminnsug med rimelig rette kanaler så bygget en del i høyden.

Kjøpte stempler, lagere, innsug og høyeffekt oljepumpe, større sump , cam på www.jeg`s.com i statene.

 

han som bremset den sa at jeg burde dekompe den litt og montere kompressor i tillegg så hadde jeg fått mye mere effekt som var min plan da jeg syntes det gikk spett etter hvert...

Var plutselig 5 kompiser som hadde båter som gikk nogenlunde likt pluss at det kom tre båter som gjorde ifra 70-100 knop her med v8.

 

dreimomentet mener jeg var mindre på denne enn ved bruk av standard 350mag og kompressor med 9psi trykk på procharger sine sider...

Redigert av bukt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...