Joda3300 Startet 19.September.2011 Del på Facebook Startet 19.September.2011 TRS drev fra mercruiser med speedmaster undervannshus? noen erfaringer, Har vudert å kjøpe meg ein "ny" båt , Oppussingprosjekt uten motor men med drev. Må eg ha girkasse i tilegg til drevet? eller er det "bare til å sette nedi motor å kjøre?" Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
68 GT Svart 19.September.2011 Del på Facebook Svart 19.September.2011 Har en kjenning som har 220 hk SST/Optimax med undervannshus ala dette. Ble brukt på en F2 racingbåt før,er som dag og natt i forhold til std undervannshus og vanlig "stålpropell". Bråker noe aldeles j....... med eksos ut rett under power head ,samt at han savner reversj. Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post Share on other sites More sharing options...
bukt Svart 19.September.2011 Del på Facebook Svart 19.September.2011 Må eg ha girkasse i tilegg til drevet? eller er det "bare til å sette nedi motor å kjøre?" Mvh Tom Erik er det den som motor og drev var annonsert på finn nå? hva slags båt er det... du trenger en gearkasse ... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Joda3300 Svart 19.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2011 (redigert) jepp bildet er tatt fra finn annonsa "magnum 502 8,2L 560 hp" har vudert å kjøpe den motoren, men må først få tak i båten ;) Båten eg har vudert å kjøpe er en "cobra 28 x resbåt" men det er ikkje ein cobra 28.. men var det annonsa heite, vist ikkje cobra 28 blei laga som racebåt før da. Mvh Tom Erik Redigert 19.September.2011 av Joda3300 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bukt Svart 19.September.2011 Del på Facebook Svart 19.September.2011 (redigert) har vudert å kjøpe den motoren, men må først få tak i båten ;) Mvh Tom Erik like greit å kjøpe hele pakken hvis mulig ... grei v på den så går nok bra i bølgene , hvor stor er den.. Tror jeg har sett den i en annonse for noen år siden... er den 26 eller 28 fot, uten vindskjerm og fenderlist Redigert 19.September.2011 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bukt Svart 19.September.2011 Del på Facebook Svart 19.September.2011 forrige båt kjørte jeg med høyere x (heiset drev) og fri eksos... fikk lyst på et slikt prosjekt igjen ved synet av den båten... min forrige båt Ingenting er som en fri v8 .... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Joda3300 Svart 19.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2011 jepp,det er mulig, Men om tilstanden på drevet på båten "eg skal kjøpe" er i ok stand, så trenger eg ikkje drevet, men bare girkasse og motor. Men siden eg må ha girkasse, har denne girkassen utveksling 1.1 og korleis fungere dette med oppretting av motor/drev? Vist ikkje eg tar heilt feil så er det mellomaksling med eit endeledd i hver ende, i fra drevet til girkassen, hvordan vet du at du holder akslingen beint? er det spesial verktøy for dette? Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Joda3300 Svart 19.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2011 Hvilken båt er det der bukt? Hva fart fekk du på den og hvilken motor hadde du i den? rååå lyd ;) Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bukt Svart 19.September.2011 Del på Facebook Svart 19.September.2011 (redigert) Hvilken båt er det der bukt? Hva fart fekk du på den og hvilken motor hadde du i den? rååå lyd ;) Mvh Tom Erik underskrog fra en norskprodusert ess som egentlig var utenbordsmotor før ombygging , bygget overbygg selv og interiør , motor er en trimmet 350mercruiser høykomp motor med vortec topper, smidde stempler, andre lagere , kam, risere og 4" eksos rett ut . kjøpte kompressor til den men ble aldri satt på... ikke kjørt den raskere enn 61.8 knop gps. hadde garantert fått 5 knop iallefall til ved å fjerne det avflakkede bunnstoffet men ble aldri til at jeg fikk somlet meg til det... Redigert 19.September.2011 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Joda3300 Svart 19.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2011 Har du bilder av prosjektet ? Hvilket drev hadde du, og ka var tørrvekt på denne båten (uten motor og drev) ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bukt Svart 19.September.2011 Del på Facebook Svart 19.September.2011 Har du bilder av prosjektet ? Hvilket drev hadde du, og ka var tørrvekt på denne båten (uten motor og drev) ? Har bilder på en annen backup harddisk, brukte bare et alpha drev jrg som jeg byttet ut innmaten inni med gear som skulle tåle mere hp.. Kjøpt av en på siden www.speedwake.com som er en side for raske båter... heiset motor og drev slik at propell gikk med 1/3 overflate, samme høyde som med bravodrev med imco overdel... Båten veide vel rett over 500kg uten motor og drev... Ikke innredet inni under dekk... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bukt Svart 19.September.2011 Del på Facebook Svart 19.September.2011 (redigert) Fant et par bilder til på dataen Står i båten her Redigert 19.September.2011 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 19.September.2011 Del på Facebook Svart 19.September.2011 Litt OT men kan du si noe om denne motoren? Moment, hester, toppturtall, hvilke ventiler, kamtider, løft, innsug, osv.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bukt Svart 19.September.2011 Del på Facebook Svart 19.September.2011 (redigert) Litt OT men kan du si noe om denne motoren? Moment, hester, toppturtall, hvilke ventiler, kamtider, løft, innsug, osv.... Stund siden jeg drev med den nå. hester 425hp , dreimoment husker jeg ikke i farten, har vel bremsepapir et eller annet sted, toppturtall jeg kjørte på var 6100 omdr. brukte en mercruiser 4bolts 350 block som base, lettet svinghjulet for raskere raksjon. brukte vortec topper , ventiler og løft vet jeg ikke da jeg kjøpte av en som trengte penger til annet prosjekt. innsug var et edelbrock triminnsug med rimelig rette kanaler så bygget en del i høyden. Kjøpte stempler, lagere, innsug og høyeffekt oljepumpe, større sump , cam på www.jeg`s.com i statene. han som bremset den sa at jeg burde dekompe den litt og montere kompressor i tillegg så hadde jeg fått mye mere effekt som var min plan da jeg syntes det gikk spett etter hvert... Var plutselig 5 kompiser som hadde båter som gikk nogenlunde likt pluss at det kom tre båter som gjorde ifra 70-100 knop her med v8. dreimomentet mener jeg var mindre på denne enn ved bruk av standard 350mag og kompressor med 9psi trykk på procharger sine sider... Redigert 19.September.2011 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.