Jump to content

Motorleveranse drøyer ut, hvor lenge skal jeg vente?

nomen

Recommended Posts

For nøyaktig 4 uker siden,ble jeg enig med en båt og motorforhandler i Bamble om å kjøpe en 2003 mod Mercury 90HK,nøyaktig en uke senere ringete han meg på formiddagen å sa at motoren var klar til henting ca kl 15.00 samme dag.

Jeg overførte penger(45000,-),men en time før jeg skulle hente den,ringte han meg igjen å sa at de hadde funnet vann i motoroljen.

De førte pengen tilbake til min konto uten diskusjon og sa at de måtte ha "noen dager på seg" for å finne ut av hva som var feilen.

Nå har det gått 3 uker og til tross for gjentatt "masing" fra min side har de fortsatt ikke kommet med ett svar.

Jeg forstår at dette er en hektisk tid for de som driver med båt og motor,men ett skikkelig svar synes jeg man som kunde bør kunne forvente.

Det hadde vært mye bedre om de var ærlig å sa:"Desverre dette har vi ikke tid til å se på nå,vi må få vinteren på oss,så skal vi kontakte deg når vi vet noe mer."

Istedenfor den klassiske:"Ring meg mot slutten av uka så ser vi"

Føler jeg begynner å bli lei av hele greia,poenget med å kjøpe "ny" motor nå var å kunne bruke båten MER utover høsten og tidlig på våren.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Ringte de idag,og ble enig om å kjøpe en 2003 mod 115 hester av han isteden,skulle ha den klar iløpet av uka sa han.

Er enig i at jeg har vært heldig siden vannet ble oppdaget før jeg ovetok motoren,men snes det er synd å måtte vente 3 uker uten å få en avklaring.

Håper det går bedre med handelen av denne 115 hesteren og at det er leeenge til det kommer noe vann i olja på den.

Kanskje lovet bort motoren til flere?hvit løgn? ikke vet jeg, men ryddige likevel uansett..

Tror neppe den er lovet bort,ser i vinduet til verkstedet at den ligger på verkstedbenken slik den har gjort i ca 3 uker.

Så også til min stor irritasjon at den 115 hesteren vi ble enige på mandag at de skulle gjøre klar,fortsatt står slik den har gjort den siste måneden :headbang::headbang:

Ringer de senere idag og forlanger at den er klar til senest mandag,hvis ikke avblåser jeg handelen.

De skal jo selge meg motoren med 3 mnd garanti fra sesongstart neste år,skulle det skje noe med den motoren ved sanktanstider neste år og de er like "raske" til å få ting unnagjort,blir jeg gjerne båtløs i 1 og 2 mnd.

"Det finnes mer fisk i havet"

Tror jeg hadde skygget unna en slik forhandler, virker ikke mye seriøst. :thumbsdown: I og med at du ikke trenger motoren før til våren har du plenty med tid til å finne en ny motor, og muligens også til en rimeligere pris.

Huff! ikke si det da,nå ringte han meg akkurat å sa at motoren var klar til henting imorgen og beklaget samtidig at det hadde drøyet så lenge før jeg fikk meg en motor.

Jeg takket og bukket og gleder meg atter en gang til jeg skal kjøpe meg motor :smiley:

Hentet motoren forrige fredag,men en liten plastdel som holder gir/gasswirene på plass manglet.

Etter å ha forsøkt to ganger å levere meg riktig del (de fikk opplyst motorens serienummer),måtte jeg til slutt reise UT med motoren for at de skulle klare å bestille riktig del :headbang: :headbang:

Delen kommer kanskje imorgen.

I påvente av ny del og for å forberede båten så mye som mulig til en muligens båttur i helgen,koblet jeg opp strøm og bensin.

Så startet jeg motoren,og det til tross for at den stod i gear.Det var ingen forskjell om den stor i gear,eller ikke.Dette er etter mitt skjønn en MEGET viktig sikkerhetsfunksjon som de altså ikke har sjekket før levering :headbang:.

Trimindikatoren virker heller ikke.

Dette kombinert med at det til nå faktisk har gått ca 5 uker siden jeg var inne hos forhandleren og ble enig om å kjøpe en motor og fortsatt ikke har en motor som virker,gjør at jeg nok kommer til å ringe bort imorgen for å heve kjøpet.

Jeg liker ikke å være vanskelig,og en sak har alltid to sider,men det får da være grenser for hva en forhandler skal tillate seg.

Har også hørt fra diverse andre om sviktende seriøsitet fra denne forhandleren,som foreløpig og avhengig av hvordan morgendagens telefonsamtale arter seg,holdes anonym.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...