nomen Startet 20.September.2011 Link til dette innlegget Startet 20.September.2011 For nøyaktig 4 uker siden,ble jeg enig med en båt og motorforhandler i Bamble om å kjøpe en 2003 mod Mercury 90HK,nøyaktig en uke senere ringete han meg på formiddagen å sa at motoren var klar til henting ca kl 15.00 samme dag. Jeg overførte penger(45000,-),men en time før jeg skulle hente den,ringte han meg igjen å sa at de hadde funnet vann i motoroljen. De førte pengen tilbake til min konto uten diskusjon og sa at de måtte ha "noen dager på seg" for å finne ut av hva som var feilen. Nå har det gått 3 uker og til tross for gjentatt "masing" fra min side har de fortsatt ikke kommet med ett svar. Jeg forstår at dette er en hektisk tid for de som driver med båt og motor,men ett skikkelig svar synes jeg man som kunde bør kunne forvente. Det hadde vært mye bedre om de var ærlig å sa:"Desverre dette har vi ikke tid til å se på nå,vi må få vinteren på oss,så skal vi kontakte deg når vi vet noe mer." Istedenfor den klassiske:"Ring meg mot slutten av uka så ser vi" Føler jeg begynner å bli lei av hele greia,poenget med å kjøpe "ny" motor nå var å kunne bruke båten MER utover høsten og tidlig på våren. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Big Horn Svart 20.September.2011 Link til dette innlegget Svart 20.September.2011 Tror ikke jeg hadde kjøpt den motoren. Du har ingen garanti for hvor lenge det har vært vann i oljen og hva dette har påført motoren i form av unormal slitasje. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 20.September.2011 Link til dette innlegget Svart 20.September.2011 For det første bør du ikke kjøpe denne motoren og for det andre så kommer du aldri til å få noe svar i det hele tatt. Men det var bra at de ga besjed om vannet før du overtok, en liten stjerne til de for det. Sitér dette innlegget Link to post
bc45 Svart 20.September.2011 Link til dette innlegget Svart 20.September.2011 (redigert) Sikker på at de fortsatt har motoren? Redigert 20.September.2011 av bc45 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 20.September.2011 Link til dette innlegget Svart 20.September.2011 Det er vel ganske soleklart at du har vært heldig, skjønner ikke at du fortsatt vurderer å kjøpe den motoren. Glem hele greia og ikke ring de mer er mitt råd. Bra at forhandleren var seriøs nok til å si ifra og tilbakeføre pengene med en gang. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 20.September.2011 Link til dette innlegget Svart 20.September.2011 Ettersom de overførte pengene tilbake til deg straks spørs det nok om de ikke vet, eller frykter mer enn de gir inntrykk av. Og at denne handelen mest sannsynlig ikke blir noe av. Det ville ihvertfall jeg tenkt. Jeg ville sett meg om etter et annet alternativ og forlatt videre dialog på denne motoren. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 20.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2011 Ringte de idag,og ble enig om å kjøpe en 2003 mod 115 hester av han isteden,skulle ha den klar iløpet av uka sa han. Er enig i at jeg har vært heldig siden vannet ble oppdaget før jeg ovetok motoren,men snes det er synd å måtte vente 3 uker uten å få en avklaring. Håper det går bedre med handelen av denne 115 hesteren og at det er leeenge til det kommer noe vann i olja på den. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Jacobsen Svart 20.September.2011 Link til dette innlegget Svart 20.September.2011 Hva måtte du ut med for denne motoren da? :) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 20.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2011 Den må jeg ut med 55000,- for,synes ikke det er så gæli. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
okeido Svart 20.September.2011 Link til dette innlegget Svart 20.September.2011 Kanskje lovet bort motoren til flere?hvit løgn? ikke vet jeg, men ryddige likevel uansett.. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 22.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2011 Kanskje lovet bort motoren til flere?hvit løgn? ikke vet jeg, men ryddige likevel uansett.. Tror neppe den er lovet bort,ser i vinduet til verkstedet at den ligger på verkstedbenken slik den har gjort i ca 3 uker. Så også til min stor irritasjon at den 115 hesteren vi ble enige på mandag at de skulle gjøre klar,fortsatt står slik den har gjort den siste måneden Ringer de senere idag og forlanger at den er klar til senest mandag,hvis ikke avblåser jeg handelen. De skal jo selge meg motoren med 3 mnd garanti fra sesongstart neste år,skulle det skje noe med den motoren ved sanktanstider neste år og de er like "raske" til å få ting unnagjort,blir jeg gjerne båtløs i 1 og 2 mnd. "Det finnes mer fisk i havet" Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Hansi Svart 22.September.2011 Link til dette innlegget Svart 22.September.2011 Så også til min stor irritasjon at den 115 hesteren vi ble enige på mandag at de skulle gjøre klar,fortsatt står slik den har gjort den siste måneden Tror jeg hadde skygget unna en slik forhandler, virker ikke mye seriøst. I og med at du ikke trenger motoren før til våren har du plenty med tid til å finne en ny motor, og muligens også til en rimeligere pris. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 22.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2011 Tror jeg hadde skygget unna en slik forhandler, virker ikke mye seriøst. I og med at du ikke trenger motoren før til våren har du plenty med tid til å finne en ny motor, og muligens også til en rimeligere pris. Huff! ikke si det da,nå ringte han meg akkurat å sa at motoren var klar til henting imorgen og beklaget samtidig at det hadde drøyet så lenge før jeg fikk meg en motor. Jeg takket og bukket og gleder meg atter en gang til jeg skal kjøpe meg motor Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
chagall Svart 22.September.2011 Link til dette innlegget Svart 22.September.2011 Håper det går bedre med handelen av denne 115 hesteren og at det er leeenge til det kommer noe vann i olja på den. Hei `nomen`, skal ikke "skremme deg", men jeg ville ikke gått for denne løsningen. Grunnen er at Mercury`s 4 takt 2000-01-02-03 har store tæringsproblemer. knfr. Sjøfalk`s problemer med sin 90 hk. 4 takt outboard - kun 8-10 års levetid Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 29.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2011 Hentet motoren forrige fredag,men en liten plastdel som holder gir/gasswirene på plass manglet. Etter å ha forsøkt to ganger å levere meg riktig del (de fikk opplyst motorens serienummer),måtte jeg til slutt reise UT med motoren for at de skulle klare å bestille riktig del :headbang: Delen kommer kanskje imorgen. I påvente av ny del og for å forberede båten så mye som mulig til en muligens båttur i helgen,koblet jeg opp strøm og bensin. Så startet jeg motoren,og det til tross for at den stod i gear.Det var ingen forskjell om den stor i gear,eller ikke.Dette er etter mitt skjønn en MEGET viktig sikkerhetsfunksjon som de altså ikke har sjekket før levering . Trimindikatoren virker heller ikke. Dette kombinert med at det til nå faktisk har gått ca 5 uker siden jeg var inne hos forhandleren og ble enig om å kjøpe en motor og fortsatt ikke har en motor som virker,gjør at jeg nok kommer til å ringe bort imorgen for å heve kjøpet. Jeg liker ikke å være vanskelig,og en sak har alltid to sider,men det får da være grenser for hva en forhandler skal tillate seg. Har også hørt fra diverse andre om sviktende seriøsitet fra denne forhandleren,som foreløpig og avhengig av hvordan morgendagens telefonsamtale arter seg,holdes anonym. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.