Jump to content

propell stikker lenger ned en finna på undervannshus. ok? yamaha50


Chris H

Recommended Posts

Hei, var litt vanskelig å beskrive dette i emnetittelen, men har et følgende spørsmål.

 

Jeg har som nevnt i en tidligere tråd to undervannshus til yamaha 50 hk.

Det ene er kortstammet og det andre er langstammet. Det som er langstammet kjøpte jeg brukt i dag og jeg la merke til en forskjell som jeg lurer fært på..

finna nederst på undervannshuset er ikke det nederste punktet når jeg har på propell.. propellen stikker ca 5 cm lenger ned enn finna.. har det noe å si?? legger ved noen bilder

 

imag1185t.jpg imag1182p.jpg

(trykk på bildet for å forstørre)

 

Man ser tydelig på bildet til høyre at lengde a er mye lenger en lengde b..

 

Vh.

Christopher.

Link to post
Share on other sites

Den finnen er jo helt tydelig knekt. Den skal ikke være så kort. Om det gjør noe spesielt på kjøreegenskapene tror Jeg ikke. Det som gjør noe er at hvis du er uheldig å dunke borti noe er det propellen som tar av for støtet, ikke finnen. Tror den er der i hovedsak for å ta av for propellen når uhellet er ute.

Lykkelig Dracoeier ^_^

Link to post
Share on other sites

hmm.. kjøpte akuratt dette uvh'et fordi jeg ville ha et orginalt uvh som det ikke var noe galt med.. så dette først når jeg kom hjem med det.. :headbang:

Bør jeg ringe selger som hele tiden har sagt at det ikke var noe galt med det utvendig bortset fra litt lakk.. og klage.. eller er det min egen feil som ikke så dette før nå..?

 

I forhold til ytelse i fart. så kjører jeg en 15 fot day-kruser i max 35 konp. vil det ha mye å si på ytelsen når jeg svinger osv.. ??

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...