naivko Startet 22.September.2011 Link til dette innlegget Startet 22.September.2011 Lurer på om noen har erfaring med å erstatte en Kanzaki KBW 10 på en Yanmar motor (3QM30) med ZF gear. Salgsavdelingen i ZF Norge tror at ZF12M gearet vil passe (disse to har nesten samme ratio 2.14/2.15). Hva kan jeg forvente av "utfordringer" ved montering og er det nødvendig med noen ekstra deler for at dette vil fungere? Sitér dette innlegget Link to post
svortevik Svart 22.August.2013 Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 Gjorde du noen gang dette? Hvordan gikk det i så fall? Sitér dette innlegget Link to post
naivko Svart 2.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Det ble ikke ZF gir likevel. Jeg har overhalt Kanzaki gir (nye lameller) og den fungerer fint nå. Har fått prisoverslag for overhaling fra LA-SA på ca. kr. 15000 uten deler, og bestemt å gjøre jobben selv (med en kamerat). Deler kostet under kr.4000 (bestilt fra USA) og det tok tre ettermiddager å gjøre jobben for to amatører. Dette var en spennende men vellykket eksperiment. . Sitér dette innlegget Link to post
Anton69 Svart 15.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2014 Hei.Jeg har dessverre havnet i den situasjonen at jeg må reparere eller bytte ut mitt KBW10 gir. En simerring sprakk, og giret tømte seg for olje under kjøring. Har enda ikke skrudd det opp, så vet ikke omfanget av skadene, men dersom det kan repareres; hvor bestilte du dine deler? Sitér dette innlegget Link to post
otersnute Svart 27.November.2015 Link til dette innlegget Svart 27.November.2015 Det ble ikke ZF gir likevel. Jeg har overhalt Kanzaki gir (nye lameller) og den fungerer fint nå. Har fått prisoverslag for overhaling fra LA-SA på ca. kr. 15000 uten deler, og bestemt å gjøre jobben selv (med en kamerat). Deler kostet under kr.4000 (bestilt fra USA) og det tok tre ettermiddager å gjøre jobben for to amatører. Dette var en spennende men vellykket eksperiment. . Hei. Jeg har akkurat samme motor med akkurat samme gir, som ikke virker forover lenger. Godt å høre at en som kaller seg 'amatør' har fått det til. Fant du noe dokumentasjon, veiledning du kan dele? Måtte du ha noe speisalverktøy? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.