Jump to content

Lekkasje fra dyserør på ford 2715.


Scand 360 dc

Recommended Posts

Hei alle sammen.

Jeg oppdaget en lekasje når jeg satt båten på land her om dagen.

Det dryppet diesel fra dieselrør til sylynder nr 5. Dieselen kom ut der røret går inn i hylsa som henger rundt enden av røret og som man skrur inn i dysa. Tok av toppdekselet å innspiserte der men ingen lekasje her,kun på utsiden av motoren.

Bestilte nytt dieselrør og nye gummipakininger til teting for diesel,bestilte også nye gummipakninger som sitter rundt denne hylsa på utsiden av motoren. Fikk delene i dag å moterte det på,strammet alle hysene sånn passe til,men da jeg skulle montere det nye røret så strammet jeg litt til å det resulterte i at den lille tuppen på enden av røret løsnet inne i hylsa,så når jeg prøvestartet dryppet det enda mer ut der lekasjen var med det gamle røret. Demonterte røret igjen å så den lille tuppen på røret hadde løsnet. Ser ut som den bare er kon å presset på. ER det noen som har noen tips til hva jeg gjør?

Skal ringe kd trading som jeg kjøpte delene av i morgen å høre om dette røret skal være sånn. :discuss:

Link to post

Ikke noe å mikse og trikse med det der. Defekte dyserør skal skiftes :smash: Der er høyt og pulserende trykk , 130 bar ++, i røret og det vil du ikke at skal sprekke/løsne...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

  • Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner
Link to post

Ja, her er det bare å bytte rør.

Som SveinHa sier, er det høytrykk i rørene, og i tillegg er det kraftig vibrasjon i dem også.

 

Husker en gammel buss jeg hadde med en DAF 180 hk. Der byttet jeg alle dyserørene i forbindelse med en maskinoverhaling.

Under en heisatur fra Bergen til Rudskogen, så røk flere av de nye dyserørene. Heldigvis hadde jeg noen gamle liggende i en kasse i lasterommet, så jeg kom meg ned, og nesten tilbake til Bergen. Da hadde jeg ikke flere dyserør i reserve, og måtte ringe etter Viking.

 

Viking kom opp på fjellet, og laget et nytt dyserør av bremserør, med flenseverktøy. Jeg sa at det ikke ville tåle trykket, men vi hadde ikke noe alternativ.

 

Røret sprakk umiddelbart! Da, måtte han kjøre til Bergen for å få fatt i et Volvo orginalt erstatningsrør, før vi kom oss hjem.

 

Hadde dette skjedd på sjøen, hadde det vært litt mer styr...

Så moralen er: Bruk skikkelige dyserør, og klamre dem godt!

Redigert av Christel III (see edit history)

Mvh
Simon

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...