Scand 360 dc Startet 22.September.2011 Del på Facebook Startet 22.September.2011 Hei alle sammen. Jeg oppdaget en lekasje når jeg satt båten på land her om dagen. Det dryppet diesel fra dieselrør til sylynder nr 5. Dieselen kom ut der røret går inn i hylsa som henger rundt enden av røret og som man skrur inn i dysa. Tok av toppdekselet å innspiserte der men ingen lekasje her,kun på utsiden av motoren. Bestilte nytt dieselrør og nye gummipakininger til teting for diesel,bestilte også nye gummipakninger som sitter rundt denne hylsa på utsiden av motoren. Fikk delene i dag å moterte det på,strammet alle hysene sånn passe til,men da jeg skulle montere det nye røret så strammet jeg litt til å det resulterte i at den lille tuppen på enden av røret løsnet inne i hylsa,så når jeg prøvestartet dryppet det enda mer ut der lekasjen var med det gamle røret. Demonterte røret igjen å så den lille tuppen på røret hadde løsnet. Ser ut som den bare er kon å presset på. ER det noen som har noen tips til hva jeg gjør? Skal ringe kd trading som jeg kjøpte delene av i morgen å høre om dette røret skal være sånn. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger jo Svart 23.September.2011 Del på Facebook Svart 23.September.2011 Den konen du nevner skal sitte noen mm innpå dyserøret. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post Share on other sites More sharing options...
Scand 360 dc Svart 23.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.September.2011 Ja det forstår jeg,trodde bare den var en del av røret å ikke skulle løsne ved montering. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger jo Svart 23.September.2011 Del på Facebook Svart 23.September.2011 ,trodde bare den var en del av røret å ikke skulle løsne ved montering. Det skal den normalt ikke,. Hvis du ikke greier å tre konen på røret nå, så har du dradd konen nesten av røret under monteringen og klemt konen sammen. Får du ikke nytt rør eller en ny kon av kd trading? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post Share on other sites More sharing options...
TMe Svart 23.September.2011 Del på Facebook Svart 23.September.2011 Pussig. Har aldri hørt om dyserør med løse koner. Nå er det mye jeg ikke vet, men jeg har alltid vært i den tro at dyserør har stuka koner. Dvs. at kon og rør er et og samme stykke. I min ungdom lagde jeg mange dyserør og da ble der nyttet et hydraulisk verktøy som stuket konen på røret med voldsom kraft. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Scand 360 dc Svart 24.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2011 Snakket med kd trading å di skal se om de har et nytt rør til meg,sa at det normalt ikke skulle skje noe slikt ved montering. bare lurer på om det går ann å lime den lille kona tuppen på røret med et lim som holder? tviler vel litt på at det kan fungere. På di gamle dieselrørene ser det ut som det er et stykke. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SveinHa Svart 24.September.2011 Del på Facebook Svart 24.September.2011 Ikke noe å mikse og trikse med det der. Defekte dyserør skal skiftes Der er høyt og pulserende trykk , 130 bar ++, i røret og det vil du ikke at skal sprekke/løsne... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post Share on other sites More sharing options...
Christel III Svart 24.September.2011 Del på Facebook Svart 24.September.2011 (redigert) Ja, her er det bare å bytte rør. Som SveinHa sier, er det høytrykk i rørene, og i tillegg er det kraftig vibrasjon i dem også. Husker en gammel buss jeg hadde med en DAF 180 hk. Der byttet jeg alle dyserørene i forbindelse med en maskinoverhaling. Under en heisatur fra Bergen til Rudskogen, så røk flere av de nye dyserørene. Heldigvis hadde jeg noen gamle liggende i en kasse i lasterommet, så jeg kom meg ned, og nesten tilbake til Bergen. Da hadde jeg ikke flere dyserør i reserve, og måtte ringe etter Viking. Viking kom opp på fjellet, og laget et nytt dyserør av bremserør, med flenseverktøy. Jeg sa at det ikke ville tåle trykket, men vi hadde ikke noe alternativ. Røret sprakk umiddelbart! Da, måtte han kjøre til Bergen for å få fatt i et Volvo orginalt erstatningsrør, før vi kom oss hjem. Hadde dette skjedd på sjøen, hadde det vært litt mer styr... Så moralen er: Bruk skikkelige dyserør, og klamre dem godt! Redigert 24.September.2011 av Christel III (see edit history) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post Share on other sites More sharing options...
Scand 360 dc Svart 24.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2011 Ja det var det jeg trodde jeg bestilte,det er jo litt rart det nye røret går i stykker ved montering,mens di gamle som snart er 30 å gamle ikke går i stykker ved av og på montering. Ikke helt inponert over kvaliteten på dette nye røret.( er det kansje ikke like bra som det orginale?) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.