Jump to content

Rens og konservering av septikksystem


Puffen

Recommended Posts

Den forrige eieren har ikke gjort noe stor arbeid de foregående år med rens av septikksystemet etter sesongen. Mest sansynelig ingenting. Det fulgte med 5 cm. med forsteinet dritt i tanken. Dette har jeg så smått fått løst opp. Jeg har spylt igjennom noen runder med ferskvann nå, og skal bruke en drillpumpe til å få siste rest av tanekn i morgen.

Jeg regner med at slangene er å anse som gjennomtrukne av dritt, og derfor er det bare å bytte.

 

Hva anbefaler dere å kjøre igjennom pumpene for å rense de, og "konservere" med. ? Tanken kunne også hatt godt av å bli fylt opp en siste gang med noe luktløsende og fjernende.

 

Tips ??

Link to post
Share on other sites

Det er urinstein og papiret som er problemet for slanger og utstyr,det andre skal være rimelig lettløselig. Er slangen av eldre dato vil jeg nok ha valgt å skifte dem. Pumper og ventiler kan rengjøres mekanisk. Noe direkte konserveringsmetoder er det vel knapt, vanlig rengjøring underveis og ekstra gjennomspyling før opplag. Papir i do er forbudt hos oss. Regelmessig bruk av klorin evnt. andre bakteriedrepende do-midler.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...