hcn Startet 25.September.2011 Link til dette innlegget Startet 25.September.2011 Hei. Noen av dere som har erfaring med propellbytte (stålpropell) på Yamarin 64DC med Yamaha 150HK 2008modell ? Jeg vurderer en Ballistic propell. Sitér dette innlegget Link to post
StianJunior Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 Ingen erfaring med bytte sådan, men om du er interessert har jeg en splitter ny feilinnkjøpt stålpropell for din motor liggende. BILLIG! 17/19 Sitér dette innlegget 1984 26 Saltrø PlankSnekk 1978 29 Birchwood Tamd60B PROSJEKT! 1999 20 Ibiza Touring med 115 Johnson *Solgt* Link to post
hcn Svart 26.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 hei og takk for svar. er dette en ballistic propell? har du varenummeret på denne? Sitér dette innlegget Link to post
Chris H Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 Jeg hadde tatt en telefon ti winrace proppels jeg gjorde det selv i sommer. Da får du snakke med folk som har skikkelig greie på porpeller. Du får veildning til hvordan propell du trenger og du kan bestille en propell av dem over tlf. Jeg kjøpte en "cuppet" turbo hotshot stålporpell til min 70 hk for 3500 der i sommer. Er utrolig god, sitter med et fantastisk grep i vannet i harde svinger og lar meg trimme/tilte motoren høyt i uten å miste grep. Nei.. jeg jobber ikke der, har bare veldig god erfaring med dem. Tok 3 dager fra jeg snakket med dem til propellen var kommet til postkontoret mit. Har hørt mye bra om ballistic også, men ingen egen erfaring.. Chris. Sitér dette innlegget Link to post
jone Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 Yamaha har jo en "spesial" propell som jeg tror vil passer godt til din båt. Det er Yamaha sin reliance serie. Jeg har en 63BR cross med F150 propellen til denne er 13 3/4x21 den finnes og som 19" Jeg betalte rett under 4000 for denne i fra Boats.net i USA alt innkludert moms, frakt, gebyrer for tollbehandling osv. Med denne propellen får jeg 1-2 knop extra, i forhold til yamaha sin sorte stålpropell. Den er jo og mye penere å se på hvis det betyr noe. Du kan jo og se i yamaha sin kjørefakta hva de anbefaler for din båt. Sitér dette innlegget Link to post
hcn Svart 12.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2012 Jeg bestillte meg denne: http://www.deepblueyachtsupply.com/search.aspx?q=BALLISTIC-345933 Kostet med rundt 3000,- med frakt og toll til norge. Blir spennende å prøve når jeg får sjøsatt båten. Skal poste her etter testing :-) Sitér dette innlegget Link to post
hcn Svart 18.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 (redigert) Jeg fikk montert propellen og resultatet ble: -Bedre akseralasjon -Bedre i svinger -Bedre løft i båten -Ikke høyere toppfart (43knop) -Samme marsjfart(30 knop) Detaljer ny propell: BALLISTIC-345933 14-1/2 x 19 RH Detaljer gammel propell: Yamaha's svartlakket stålpropell 19" som fulgte med båten. Redigert 18.Oktober.2012 av hcn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.