Jump to content

Hvilken diesel-ovn er dette?

Walter_S

Recommended Posts

Noen som vet hvilken type diesel-ovn dette er? Er i hvert fall ingen Refleks (..som jeg trodde).

BildeBilde

Noen som kjenner igjen denne slitte logo'en? Navnet består tydeligvis av 5 bokstaver, hvorav den første er helt borte.

Navneforslag? *e*or .....? Fylle inn?

Den røde logo'en synes jeg ligner på ei reke? Årstallet 92 er innstemplet nederst.

Bilde

Innvendig:

Bilde

Regulator - dette er den samme som Refleks bruker, type "Trailer" - made in Holland

Bilde

Så var det noen løse deler som lå inni ovnen - Hva er det?

Bilde

.......og det:

Bilde

har selvfølgelig fått med både 20l tank i rustfritt og røykrøret, også i rustfritt. Men det er selve ovnen som er av mystisk herkomst.

- Noen som vet?

- Noen som har forslag om hva de løse delene gjør?

:confused:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Heia baatplassen.no! :seeya:

Det er det jeg alltid hevder - det som denne fantastiske gjengen her ikke vet - er ikke verdt å vite!

- Spørsmålet stillt kl 14:02

- Svar fått kl 14:12

...og det med "bare" 20 medlemmer pålogget!

Hjertelig takk for alle svar og forslag. Det kan hende jeg kommer tilbake med flere spørsmål, når jeg skal prøve ut / montere ovnen! :smiley:

....ovnen ble kjøpt usett av en uvitende selger i Rogaland.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Hadde tenkt og foreslå Rekor :lol::lol:

men dette er sikkert en grei sak!

Den ene saken der skal nok sitte foran røyk utløpet ja, slik at røyken må opp over kanten og ned igjen!

Og til slutt ut pipa da..

Ser jo på bildet at det er tre små hull ved røykutløpet, da skal den saken med avrunding sitte der.

Frem men popnaglene Walter så popper du den på

De andre delene er jeg usikker på da..

Tanken da Walter! Selge :wink:

Redigert av bastard30000 (see edit history)
  • 7 år senere...

Drar ikke i gang noen ny tråd når jeg sikkert kan bruke denne.

Har i dag kjøpt en brukt oljebysse på 1600w i sandefjord. Ble egenlig noe lurt da jeg fikk forklart at dette var en Refleks 66, men det viste seg at det var en billig kopi og et merke som synes å ikke være særlig kjent.

For dritten måtte jeg ut med 1800kr

Selger lovte at ovnen skulle fungere og ikke være særlig gammel. Men da jeg forsøke å ringe nr til leverandør som står inngravert i et skilt på ovnen, som fant jeg fort ut at dette nr ikke var i bruk lenger Med andre ord er ikke ovnen særlig ny. Selger påstod blandt annet at han hadde kjøpt og solgt flere Reflekser, men allikevel ikke hadde klart å finne ut at denne sletts ikke var noen Refleks :giggle: Eneste likhet med Refleks er at det er en pottebrenner. Egentlig er det ikke meningen å henge ut selger her, i fall noen skulle føle seg truffet, men kan liksom ikke dy meg.

Har klart å tyde at den er levert av Gade Ebbesen i odense. Serienr og type er ikke tydbart.

Videre lurer jeg på om noen her inne har kjennskap til slipe ovner?

Det litt speselle med denne er at der er 4 toms rør, ikke 3 toms, som de flese har.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...