Walter_S Startet 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Startet 15.Desember.2004 Noen som vet hvilken type diesel-ovn dette er? Er i hvert fall ingen Refleks (..som jeg trodde). Noen som kjenner igjen denne slitte logo'en? Navnet består tydeligvis av 5 bokstaver, hvorav den første er helt borte. Navneforslag? *e*or .....? Fylle inn? Den røde logo'en synes jeg ligner på ei reke? Årstallet 92 er innstemplet nederst. Innvendig: Regulator - dette er den samme som Refleks bruker, type "Trailer" - made in Holland Så var det noen løse deler som lå inni ovnen - Hva er det? .......og det: har selvfølgelig fått med både 20l tank i rustfritt og røykrøret, også i rustfritt. Men det er selve ovnen som er av mystisk herkomst. - Noen som vet? - Noen som har forslag om hva de løse delene gjør? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
skippy Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Hei Walter_S. Det er en Tepor du har. Har samme ovnen selv. Ser delene i brennkammeret er ikke helt like, har 3 av di runde skivene du holder. Disse henger sammen og ligger helt i bunnen. Plata med rund kant skal sitte over ovnsrøret og nedover. Johnny Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Så var det noen løse deler som lå inni ovnen - Hva er det? Vil gjette på at den skal festes vannrett inni ovnen for å tvinge røykgassen en "omvei" før den går i pipa. Vil ved riktig montering forbedre forbrenningen. Jeg har to slike i min Taylor ovn. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Walter_S Svart 15.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Heia baatplassen.no! Det er det jeg alltid hevder - det som denne fantastiske gjengen her ikke vet - er ikke verdt å vite! - Spørsmålet stillt kl 14:02 - Svar fått kl 14:12 ...og det med "bare" 20 medlemmer pålogget! Hjertelig takk for alle svar og forslag. Det kan hende jeg kommer tilbake med flere spørsmål, når jeg skal prøve ut / montere ovnen! ....ovnen ble kjøpt usett av en uvitende selger i Rogaland. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
M/S Bastard Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 (redigert) Hadde tenkt og foreslå Rekor men dette er sikkert en grei sak! Den ene saken der skal nok sitte foran røyk utløpet ja, slik at røyken må opp over kanten og ned igjen! Og til slutt ut pipa da.. Ser jo på bildet at det er tre små hull ved røykutløpet, da skal den saken med avrunding sitte der. Frem men popnaglene Walter så popper du den på De andre delene er jeg usikker på da.. Tanken da Walter! Selge Redigert 15.Desember.2004 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nedgård Svart 8.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2012 Drar ikke i gang noen ny tråd når jeg sikkert kan bruke denne. Har i dag kjøpt en brukt oljebysse på 1600w i sandefjord. Ble egenlig noe lurt da jeg fikk forklart at dette var en Refleks 66, men det viste seg at det var en billig kopi og et merke som synes å ikke være særlig kjent. For dritten måtte jeg ut med 1800kr Selger lovte at ovnen skulle fungere og ikke være særlig gammel. Men da jeg forsøke å ringe nr til leverandør som står inngravert i et skilt på ovnen, som fant jeg fort ut at dette nr ikke var i bruk lenger Med andre ord er ikke ovnen særlig ny. Selger påstod blandt annet at han hadde kjøpt og solgt flere Reflekser, men allikevel ikke hadde klart å finne ut at denne sletts ikke var noen Refleks Eneste likhet med Refleks er at det er en pottebrenner. Egentlig er det ikke meningen å henge ut selger her, i fall noen skulle føle seg truffet, men kan liksom ikke dy meg. Har klart å tyde at den er levert av Gade Ebbesen i odense. Serienr og type er ikke tydbart. Videre lurer jeg på om noen her inne har kjennskap til slipe ovner? Det litt speselle med denne er at der er 4 toms rør, ikke 3 toms, som de flese har. Sitér dette innlegget Link to post
nedgård Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Ingen? :P Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Du har ikke ett bilde av den da? Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Gade& Ebbesen er en skiltfabrikk, så de har nok bare laget skiltet ;) Legg ut bilde du! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.