Jump to content

Edit History

PiperBill

PiperBill

Litt «off topic» men jeg mener det å skifte olje etter bare 50 – 60 timer (slik jeg har i sesongen) er unødvendig. Kjenner flere som skifter hver høst og bruker billig olje for å holder kostnadene nede. Motoren min tar 16 liter og i brukerhåndbok står det oljeskift etter 500 timer eller 2 år. Jeg vil heller bruke en høykvalitets olje beregnet for diesel og bytte annen hvert år en å bruke Biltema olje og bytte hvert år.

Når det gjelder drivstofftanken så har jeg fylt opp noen år og har hatt 1/3 til halv tank i enkelte år. Aldri hatt noe problem med det. Det er jo derfor jeg har vannutskiller under grovfilteret.

Just my 2 cents worth.

PiperBill

PiperBill

Litt «off topic» men jeg mener det å skifte olje etter bare 50 – 60 timer (slik jeg har i sesongen) er unødvendig. Kjenner flere som skifter hver høst og bruker billig olje for å holder kostnadene nede. Motoren min tar 16 liter og i brukerhåndbok står det oljeskift etter 500 timer eller 2 år. Jeg vil heller bruke en høykvalitets olje beregnet for diesel og bytte annen hvert år en å bruke Biltema olje og bytte hvert år. Just my 2 cents worth.

PiperBill

PiperBill

Litt «off topic» men jeg mener det å skifte olje etter bare 50 – 60 timer (slik jeg har på sesongen) er unødvendig. Kjenner flere som skifter hver høst og bruker billig olje for å holder kostnadene nede. Motoren min tar 16 liter og i brukerhåndbok står det oljeskift etter 500 timer eller 2 år. Jeg vil heller bruke en høykvalitets olje beregnet for diesel og bytte annen hvert år en å bruke Biltema olje og bytte hvert år. Just my 2 cents worth.

• Create New...